Vânzările și traficul înregistrate în prima jumătate a anului 2023 sunt mai mari decât în perioada similară din 2019, considerat cel mai bun an pentru retail în România, arată un studiu CBRE.
Piața de retail a încheiat anul 2022 cu o creștere anuală a cifrei de afaceri cumulate, depășind pragul de 1 miliard de euro și înregistrând o creștere de 5% față de valoarea totală înregistrată în 2019.
Comparând valoarea totală a cifrei de afaceri înregistrată în 2022 cu cea din 2021, la nivel național, centrele comerciale au înregistrat o creștere anuală de 18%, iar parcurile comerciale de 2%.
Analizând 2022 în comparație cu datele din 2019, centrele comerciale au reușit să depășască nivelul din 2019 cu 16%, în timp ce parcurile comerciale înregistrează o scădere de 5%.
Mai mult, segmente precum Fashion, Food, Retail de Specialitate, Food & Beverage și Serviciile care au încheiat anul 2022 cu creșteri ale cifrei de afaceri cuprinse între 50% și 28%.
În prima jumătate a anului curent, stocul de retail din România a ajuns la aproximativ 4,15 milioane mp suprafață închiriabilă de centre comerciale moderne și parcuri de retail răspândite în întreaga țară.
Volumul total al spațiilor comerciale moderne a crescut cu 22.000 mp în primele trei luni ale anului, după o investiție de 9 milioane de euro în două parcuri comerciale.
Alte spații de retail mici și medii au fost adăugate, astfel încât în prima jumătate a anului 2023, suprafața totală a crescut la 69.300 mp. Ponderea parcurilor de retail a ajuns la 39% din stocul total.