All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

-PUBLICITATE-

Cifra de afaceri a transportatorilor locali de marfă a crescut în 2019 cu 47%

Cifra de afaceri a transportatorilor locali de marfă a crescut în 2019 cu 47% față de 2015 și cu 163% față de 2010, până la 66,4 miliarde lei.

Cu toate acestea, pentru 2020, estimările KeysFin arată un declin de aproximativ 2%, până în apropierea nivelului de 65 miliarde de lei, din cauza pandemiei de COVID-19.

Numărul de companii din domeniu a crescut cu 22% față de 2015 și a fost cu 60% peste nivelul din 2010, la 41,5 mii de companii în 2019.

Rezultatul net al acestora a crescut cu 35% față de 2015 și a fost cu 2,8 miliarde de lei peste pierderea de 0,4 miliarde din 2010, la 2,4 miliarde de lei în 2019.

Dintre cele 41,5 mii de companii analizate, aproximativ 23,9 mii (58%) au înregistrat profit, 13,3 mii (32%) pierdere, iar restul au avut un rezultat net nul în 2019.

Companiile mari au avut cea mai slabă performanță, respectiv o pierdere de 126 milioane lei.

Aceasta se datorează CFR Marfă, companie situată pe locul 4 după cifra de afaceri care a înregistrat de departe cea mai mare pierdere din industrie, de 237,4 milioane lei.

Cine sunt cei mai mari transportatori locali

Aquila a rămas lider de piață și în 2019, cu o cifră de afaceri de 938,6 milioane lei (1,4% din total) după scăderea de 3,6% înregistrată față de 2018.

Grup Feroviar Român a urcat pe locul al doilea după cifra de afaceri (este în același timp al doilea angajator și numărul 2 ca profitabilitate) în 2019 după ce se situa pe poziția a patra în 2018, în urma unui avans de 8,7% față de 2018, la aproape 733 milioane lei în 2019. 

Carrion Expedition a coborât de pe locul secund pe poziția a treia după cea mai mare scădere a cifrei de afaceri din top 5, de 781,7 milioane lei în 2018, la 724,5 milioane lei în 2019.

Cumulat, în 2019, primii 10 transportatori locali de marfă au avut o cifră de afaceri de 5,86 miliarde de lei, adică 8,9% din totalul industriei.

Numărul de angajați din industrie a crescut cu 18%

Numărul de angajați din industria transporturilor locale de marfă a crescut cu 18% față de 2015 și a fost cu 43% peste nivelul din 2010, la aproximativ 187.500 în 2019.

Pentru 2020, analiștii KeysFin estimează scădere a numărului de angajați până în apropierea nivelului de 178.000.

CFR are cei mai mulți angajați, 5.400, reprezentând 2,9% din total, fiind urmată de Grup Feroviar Român, cu 2.200 de angajați și 1,2% din total și Aquila cu 2.007 angajați și 1,1% din total.

Primii 10 angajatori locali au avut pe ștatele de plată în 2019 18.000 de angajați, respectiv 7,2% din totalul angajaților industriei.

Două treimi din mărfuri sunt transportate pe șosele

Volumul mărfurilor transportate a scăzut cu 2% față de 2019, la 394 milioane tone în 2020, potrivit datelor INS.

Transportul rutier de mărfuri a crescut cu 4% față de 2019, la 266,5 milioane tone în 2020, în timp ce transportul feroviar de mărfuri s-a redus cu 15,5% la 49,7 milioane tone.

Transportul aerian a scăzut cu 14,9% la 40 de mii tone, cel maritim s-a contractat cu 11,1% la 47,2 milioane tone, iar transportul pe căile navigabile interioare a scăzut cu 8,2% față de 2019, la 30,5 milioane tone în 2020.

Ca pondere a modului de transport în anul pandemiei analiștii KeysFin observă o creștere a transporturilor rutiere de 3,8% la 67,7% din total.

Urmează transportul feroviar cu 12,6% din total (scădere de 2% față de 2019), cel maritim cu 12% (reducere anuală de 1,2%) și cel pe căi navigabile interioare cu 7,7% din total (contracție anuală de 0,5%) în 2020.

Germania este cel mai important partener în transportul internațional de mărfuri

În transportul rutier internațional de mărfuri, 92,9% din totalul mărfurilor descărcate au provenit din state membre ale Uniunii Europene și 91,8% din totalul celor încărcate au avut ca destinație state membre UE.

Cele mai mari cantități de mărfuri au provenit din Germania (21,8%), Ungaria (15,7%) și Italia (10,2%).

În ceea ce privește încărcările, 20,1% din volumul mărfurilor au avut ca destinație Germania, 14,8% Italia și 11,9% Ungaria.

- PUBLICITATE -

TREBUIE SĂ CITEȘTI