Chiria spațiilor comerciale stradale din București, printre cele mai mici din Europa

La Praga, Budapesta, Zagreb și Belgrad chiriile practicate pentru spaţii stradale sunt peste nivelul din capitala României

Trending

Cu un nivel al chiriilor pe Calea Victoriei, principala arteră comercială din București, de 53 euro/mp/lună, capitala României se menţine în top 50 oraşe la nivel mondial și pe poziția 46 din 53 în clasamentul EMEA, imediat în urma Varșoviei.

Conform datelor Cushman & Wakefield Echinox, la Praga, Budapesta, Zagreb și Belgrad chiriile practicate pentru spaţii stradale sunt peste nivelul din Bucureşti, o valoare mai scăzută fiind consemnată la Sofia, Bratislava, Vilnius, Riga sau Skopje.

La nivel global, Fifth Avenue din New York, cu o chirie de referință a magazinelor stradale de 1.756 euro/mp/lună, a revenit pe prima poziție în top, poziție pe care o cedase în anul 2019.

În ediția din acest an, Causeway Bay a fost înlocuită în clasament de o altă arteră comercială din Hong Kong, Tsim Sha Tsui, unde chiria se situează la 1.261 euro/mp/lună.

Pe locul al treilea la nivel mondial, Via Montenapoleone din Milano, cu 1.212 euro/mp/lună, a devenit pentru prima dată cea mai scumpă stradă comercială din Europa, depășind New Bond Street din Londra unde costul de închiriere al spațiilor stradale se situează la 1.195 euro/mp/lună și Avenue des Champs Élysées din Paris cu un cost de 922 euro/mp/lună.

Chiriile în destinațiile principale de retail la nivel mondial au scăzut în medie cu 13% în perioada de vârf a pandemiei Covid-19, dar ulterior au revenit la doar 6% sub nivelurile anterioare pandemiei. Creșterea globală a chiriilor în ultimul an a fost în medie de 2%.

Raportul urmărește cele mai importante artere comerciale din 92 de orașe din punct de vedere al valorii chiriilor pentru spatii cu o suprafata medie de 150-200 metri pătrați, folosind datele Cushman & Wakefield Echinox.

CITEȘTE ȘI: Primul magazin de tip “pop-up” din România a fost deschis pe Calea Victoriei

- Publicitate -

Ultimele

Investițiile în startup-urile românești au depășit 100 milioane de euro

Startup-urile românești au atras investiții în valoare totală de 101.7 milioane de euro în 2022. România este a cincea...

Trebuie să citești