Impactul negativ resimţit de transportatorii aerieni pe care l-a cauzat pandemia provocată de Sars-CoV-2 încă nu a luat sfârşit.
Într-un raport al Comisiei Europene, din data de 14 septembrie 2020, este menţionat faptul că persistă o incertitudine semnificativă a traiectoriei de stabilizare a nivelurilor și a modelelor de trafic dincolo de anul 2020, mai ales pe termen mai lung.
Efectele negative nu au întârziat să apară şi se pot observa cu ochiul liber: zboruri anulate sau zboruri întârziate prelungit.
Pentru tine, stimate pasager, un zbor pierdut cu siguranţă a condus la timp pierdut, planuri de vacanţă năruite şi bani cheltuiţi pe biletele de avion.
Dar nu este totul pierdut! Într-adevăr, timpul alocat planurilor de la acea vreme este ireversibil, însă posibilitatea de a-ţi recupera banii investiţi în biletele de avion este cât se poate de plauzibilă!
Eşti cetăţean european, ai dreptul să soliciţi compensaţie pentru zborul anulat!
Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004 conţine o serie de norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor. Cu alte cuvinte, ai dreptul legal să ceri despagubiri de la transportatorul aerian care s-a angajat să-ţi asigure un serviciu de transport şi nu l-a onorat. În cazul anulării zborului, compania aeriană încearcă de cele mai multe ori să-ţi ofere o redirecţionare a zborului. Chiar dacă ţi s-a propus acest lucru, ai dreptul să soliciţi asistenţă şi deservire.
Ce reprezintă asistenţa pe care trebuie să ţi-o ofere transportatorul aerian
În această situaţie, ai dreptul să alegi între următoarele variante:
- rambursarea, în termen de 7 zile, a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie, pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate
- redirecţionarea spre destinaţia finală, cât mai repede posibil
- redirecţionarea spre destinaţia finală, la o dată ulterioară, la data pe care o doreşti, sub rezerva existenţei unor locuri disponibile.
Invocă dreptul la deservire
Ca pasager care întâmpină anularea zborului, ai dreptul să beneficiezi în mod gratuit de următoarele servicii:
- mese şi băuturi răcoritoare, raportate la timpul de aşteptare
- cazare hotelieră, în cazul în care este necesară o şedere de una sau mai multe nopţi
- transportul dintre aeroport şi locul cazării.
Cum se prezintă compensaţiile pe care le poţi pretinde de la compania aeriană
Atunci când te-ai hotărât să soliciţi despăgubiri companiei aeriene, trebuie să ştii că acestea se prezintă sub următoarea formulă:
- 250 euro pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puţin
- 400 euro pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 kilometri
- 600 euro pentru toate zborurile care nu se încadrează în primele două categorii.
Pentru a se stabili distanţa se ia în calcul ultima destinaţie unde urma să soseşti cu întârziere faţă de ora prevăzută, datorită anulării zborului.
Trebuie să mai ştii că atunci când ţi se oferă redirecţionarea spre destinaţia finală cu un zbor alternativ, a cărui oră de sosire nu depăşeşte ora de sosire prevăzută a zborului rezervat iniţial, operatorul aerian poate reduce cu 50% compensaţia prevăzută la situaţia calculării distanţei, după cum urmează:
- cu două ore, pentru toate zborurile de 1.500 kilometri sau mai puţin
- cu trei ore, pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 kilometri
- cu patru ore, pentru toate zborurile care nu se încadrează la cele două situaţii de mai sus.
Un alt aspect important este legat de faptul că transportatorul aerian are posibilitatea să-ţi returneze compensaţia în numerar, prin transfer bancar electronic, ordin de plată bancar sau cec bancar sau, cu acordul scris al pasagerului, în bonuri de călătorie şi/sau alte servicii.
Soluţia cea mai rapidă şi eficientă pentru a-ţi revendica dreptul la compensaţie atunci când zborul tău a fost anulat
Am văzut că o companie aeriană îţi poate oferi, după ce ţi-ai dat acordul în scris, bonuri de călătorie sau alte servicii. Gândeşte-te la această variantă ca la un tertip pe care îl folosesc aceştia pentru a nu-ţi returna suma de bani ca atare pe care ai investit-o în biletele de avion. Recomandarea ar fi să nu accepţi această variantă.
De ce să nu beneficiezi de despagubirile pentru zbor anulat la care ai dreptul legal să le soliciţi? Probabil ştii că procedurile acestea, pe care le-ai demara pe cont propriu, te vor costa şi mai mult în materie de timp şi nervi. Sunt unele companii aeriene care îţi comunică din start că vor reveni cu un răspuns după 60 de zile. Cam mult pentru un simplu răspuns, nu crezi?
Soluţia cea mai potrivită în situaţia în care te afli este să apelezi la o firmă specializată în demararea şi soluţionarea acestor proceduri de recuperare a despăgubirilor ce ţi se cuvin penrtu zboruri anulate.
Este cel mai potrivit moment să faci cunoştinţă cu echipa de jurişti a companiei AirAdvisor. Tot ce trebuie să faci acum este să completezi această simplă cerere. Întreg procesul nu durează mai mult de 3 minute, apoi o să primeşti în cel mai scurt timp o informare cu privire la eligibilitatea preliminară şi valoarea compensaţiei. Ai garanţia că specialiştii AirAdvisor nu doar că nu-ţi vor anula decolarea spre identificarea şi rezolvarea situaţiei tale, ci îţi vor oferi o călătorie pe parcursul căreia nu vei simţi nicio turbulenţă şi vei ajunge la destinaţie fără nici măcar o secundă de întârziere!