All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

luni | 1 martie | 2021

Cei mai importanți 10 jucători din retailul alimentar dețin 63% din piață

Un nou studiu realizat de Coface privind sectorul de „Comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun” (CAEN 4711) indică o evoluție pozitivă a veniturilor în 2019.

Acestea au crescut cu aproximativ 10% față de 2018, profitabilitatea aflându-se într-o ușoară creștere.

Studiul a agregat datele a 46.571 de companii care au depus datele financiare pentru anul 2019 (la nivelul lunii septembrie 2020) și care au generat o cifră de afaceri consolidată de 79,4 miliarde lei.

10 jucători din retailul alimentar dețin 63% din piață

Ponderea cotei de piață cumulate deținute de cei mai importanți 10 jucători este de 63%, ceea ce relevă un grad mediu spre ridicat de concentrare.

Ponderea în totalul cifrei de afaceri a top 10% companii din sector s-a menținut la un nivel ridicat (88,6% în 2015, în 2019 atingând valoarea de 89%).

Există la nivel de sector o polarizare (prezentă de altfel și la nivelul economiei): câteva companii mari care generează o pondere ridicată din cifra de afaceri și multe companii mici care contribuie foarte puțin la veniturile totale.

Companiile care activează în acest sector au înregistrat o lichiditate curentă de 0,99 pe parcursul anului 2019, capitalul de lucru având un nivel redus, fiind relativ expus unor șocuri negative și volatilității (scăderea veniturilor sau neîncasarea creanțelor).

Durata medie de colectare a creanțelor a scăzut de la 24 de zile, nivelul înregistrat în 2015, la 17 zile în 2019, în timp ce media înregistrată la nivel național în aceeași perioadă a scăzut de la 98 de zile la 89 de zile.

Aproximativ 15% dintre companii au înregistrat o pierdere mai mare de -20%, și 9% dintre companii au avut un profit peste 20%.

De asemenea, cea mai mare parte a acțiunilor în instanță este reprezentată în continuare de executări, acestea crescând de la 275 în 2018 la 316 în 2019.

Potrivit datelor INSSE, categoria socială care a alocat cei mai mulți bani pe produse alimentare și băuturi în 2019 este reprezentată de salariați, pe primul loc aflându-se regiunea București-Ilfov.

Agricultorii din regiunea București-Ilfov sunt cei mai mari consumatori de astfel de produse pe lună (1.296 lei/lună), la polul opus aflându-se agricultorii din regiunea Nord-Est (422 lei/lună).

- PUBLICITATE -