Ce responsabilități are un Payroll Specialist și care sunt salariile în acest domeniu

Toți angajații se bucură în ziua de salariu și așteaptă cu nerăbdare încasarea remunerației. Probabil că cei mai mulți știu că în spatele încasării la timp a salariului se află cineva organizat, așa-numitul Payroll Specialist. Însă ce responsabilități are, mai exact? Și care sunt salariile din domeniu? Află din acest articol dacă este o meserie potrivită pentru tine, mai ales că există posibilități de angajare numeroase.

Ce face un Payroll Specialist

Un Payroll Specialist este, așa cum îi spune numele, specialist și expert în payroll („rulaj de plăți”) – plățile salariilor și care se ocupă și cu alte lucruri care țin de salarizare. În traducere, câteva dintre responsabilitățile unui astfel de specialist implică: calculul salariilor angajaților, evidența plăților salariilor, plata acestora la timp, adunarea informațiilor despre zilele și orele muncite de fiecare angajat (acolo unde este cazul), calcularea sumelor de plătit în urma acestor informații, pregătirea și executarea plăților printr-un sistem informatic sau prin înmânarea fluturașilor de salariu, atunci când este cazul.

Alte responsabilități includ procesarea taxelor, plata beneficiilor către angajați (bonuri de masă, indemnizație pentru telemuncă sau alte indemnizații și bonusuri de sărbători sau de performanță), adresează provocările sau întrebările apărute din partea angajaților sau a managementului organizației. De asemenea, în multe organizații, este persoana care are grijă să planifice concediile, se ocupă de contracte individuale de muncă, acte adiționale, decizii, fișe de post, adeverințe, fișe de evaluare, regulamente interne, cercetări disciplinare, administrează bazele de date cu personalul, transmite informațiile despre plata contribuțiilor și pregătește rapoarte pentru departamentul financiar și pentru management.

Abilități necesare pentru a fi un bun Payroll Specialist

Pentru a deveni un bun Payroll Specialist, ai nevoie să dobândești și să-ți cultivi mai multe abilități. Printre acestea, se numără: cunoașterea legislației din domeniul salarizării și a prevederilor din Codul Muncii și a legislației despre muncă, experiență de lucru în payroll, cunoașterea fundamentelor despre contabilitate și despre salarizare, bună utilizare a pachetului MS Office (Word, Excel, Powerpoint), utilizarea software-ului dedicat salarizării (ex: Revisal), întocmirea de contracte de muncă și de acte adiționale, abilități foarte bune de organizare și atenție la detalii.

De asemenea, un Payroll Specialist este de încredere și are atenție la confidențialitate, are abilități excelente de comunicare și are studii superioare – fie în resurse umane, business sau contabilitate.

Cât câștigă un Payroll Specialist

Salariul unui specialist în salarizare poate varia în funcție de expertiza sa, în funcție de organizație și de mărimea acesteia. Acesta poate câștiga între 600 de euro, dacă este la începutul carierei, și 1300 de euro, dacă este expert și lucrează într-o companie mare. În funcție de complexitatea rolului, de exemplu, dacă se ocupă și de alte procese de resurse umane din organizație, poate ajunge să câștige în jurul a 1500 de euro.

- Publicitate -

KFC a depășit pragul de 1 miliarde de lei vânzări în 2023 în România

Cea mai mare contribuție la rezultatele financiare ale Sphera Franchise Group anul trecut a avut-o KFC care a depășit...

România este pe locul secund în Europa ca număr de specialiști IT

România se clasează pe locul secund în Europa ca număr de specialiști IT, 4 din 10 angajați fiind femei,...