Toate categoriile de produse sunt acum mai scumpe comparativ cu anul trecut, arată o analiză Reveal Marketing Research.
Topul scumpirilor este dominat de carburanți, factura la energie electrică/gaze naturale și produse alimentare (82%).
Majorări de prețuri au fost și în cazul produselor pentru construcția casei/amenajări (79%), călătorii/vacanțe (74%), medicamente/suplimente (72%).
Și costurile pentru servicii precum telefonie, internet, asigurări au crescut cu 69% comparativ cu anul trecut.
Femeile declară în cea mai mare măsură că produsele care s-au scumpit comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut sunt produsele alimentare (86%).
În același timp, bărbații consideră în proporție de 80% că s-au scumpit carburanții.
Jumătate dintre persoanele intervievate în cadrul acestui studiu, sunt de părere că în acest an prețurile vor crește la factura de energie electrică/gaze naturale (79%).
Urmează produsele alimentare (74%) și costurile la carburanți (74%).
La ce achiziții renunță românii?
În orice criză economică, indiferent de ce anume e generată, consumul se contractă, iar oamenii se uită mai atent la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii.
Așadar, românii declară că au renunțat să mai achiziționeze ceasuri, bijuterii, accesorii (43%), autoturisme / moto (34%), dar și la ieșiri în oraș (baruri, pub-uri, restaurante).