Ce preocupări au liderii executivi în contextul pandemiei COVID-19

Ca o consecință a pandemiei COVID-19, liderii unora dintre cele mai influente companii din lume consideră riscul privind talentul drept una dintre cele mai mari provocări pentru creștere și acordă o atenție sporită scopului companiei și contribuției acesteia în societate.

Ediția 2020 a studiului KPMG CEO Outlook arată că agenda liderilor s-a modificat substanțial de la începutul anului, pe măsură ce trenduri precum Responsabilitatea de Mediu, Socială și Guvernanța corporativă (RMSGC), programul flexibil de lucru și transformarea digitală s-au intensificat.

Analizând perspectivele de creștere în următorii trei ani, 32% dintre liderii executivi sunt în prezent mai puțin optimiști în ceea ce privește perspectivele de creștere în următorii trei ani față de începutul anului.

Liderii sunt mai încrezători în trendul de creștere al propriei lor țări (45%) și mai încrezători în reziliența propriei afaceri în următorii trei ani.

Riscul privind talentul devine cel mai important pentru afaceri

In ianuarie, liderii executivi clasau riscul privind talentul pe locul 11 intre cele care afectau potențialul de creștere.

Cu toate acestea, de la începutul pandemiei, talentul a urcat în clasament până pe locul 1, devenind cea mai mare amenințare pentru o afacere, devansând chiar lanțul de aprovizionare și riscul de mediu.

Impactul personal al COVID-19 asupra liderilor

Patru din zece respondenți (39%) au afirmat că sănătatea lor sau a unui membru de familie a fost afectată de virus, iar 55% și-au modificat strategiile pentru pandemie din această cauză.

Liderii executivi au fost afectați și financiar, aproximativ două treimi (63%) indicând că și-au modificat nivelul de compensație în urma crizei.

Digitalizarea îmbunătățește reziliența operațională

Liderii au investit considerabil în tehnologie în timpul carantinei și anticipează o contribuție semnificativă a transformării digitale pentru creșterea rezilienței operaționale a companiilor, pentru un plus de agilitate și îmbunătățire a focusului asupra clienților.

Majoritatea respondenților (80%) confirmă că transformarea digitală a afacerii lor s-a accelerat în timpul pandemiei. Cel mai important progres s-a înregistrat la nivelul transformării digitale a operațiunilor, 30% dintre respondenți afirmând că situația curentă este avansată cu mai mulți ani față de estimări.

Este posibil ca două treimi (67%) dintre liderii executivi să investească mai mult capital în tehnologie decât în oameni, această tendință fiind o constantă încă de la studiul inițial.

Focus pe misiune și Responsabilitatea de Mediu, Socială și Guvernanța corporativă

În prima parte a acestui an, liderii au afirmat că organizațiile lor pot juca un rol mai important în societate.

Două treimi (65%) consideră că publicul se așteaptă ca organizațiile să își asume provocările sociale, iar trei sferturi (76%) sunt de acord că liderii sunt responsabili personal cu schimbarea în ceea ce privește provocările sociale.

Pandemia a încurajat liderii globali să se concentreze asupra rolului în societate

Liderii intervievați de KPMG consideră că situația curentă i-a determinat să analizeze dacă obiectivele companiei îndeplinesc așteptările părților interesate, 79% dintre ei afirmând că au re-evaluat scopurile organizației în contextul pandemiei de COVID-19.

Aceeași majoritate (79%) simte o conexiune emoțională cu obiectivele companiei mai puternică acum față de începutul crizei sanitare.

Această evoluție a transformat Responsabilitatea de Mediu, Socială și Guvernanța corporativă (RMSGC) într-una dintre principalele priorități ale agendei liderilor în afaceri, iar aproximativ două treimi (63%) dintre respondenți au mutat focusul către componenta socială a RMSGC în această perioadă de incertitudine.

Deși problemele societății sunt o preocupare importantă, multe sectoare sunt vizate de riscurile schimbării climatice.

O mare parte dintre liderii intervievați (65%) consideră că managementul acestui risc este esențial pentru succes, mai ales în ceea ce privește siguranța propriului loc de muncă în următorii cinci ani.

- Publicitate -

Moon Resorts, afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro în 2024

În 2024, Moon Resorts a realizat afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro și își propune ca până la...

Cea mai mare fabrică de BCA din Europa se află la Iernut, județul Mureș

DVI Production, deținătorul brandului FORTEM, producător de elemente liniare de zidărie, deschide în județul Mureș, la Iernut, o nouă...