Ce măsuri au luat companiile în contextul COVID-19

  • Peste jumătate dintre cele 160 de companii incluse într-un studiu realizat de Mercer Marsh Benefits au închis birourile;
  • O treime monitorizează situația pentru a lua deciziile relevante;
  • 12% dintre organizații nu plănuiesc să întrerupă activitatea;
  • Toate companiile participante in studiu au oferit angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, pentru activitățile care au permis această măsură;
  • 60% dintre companii au au aplicat deja creșterile salariale propuse pentru acest an sau urmează să le implementeze curând;
  • 17% dintre organizații au înghețat salariile;
  • 3% iau în calcul reducerea salariilor.

Printre măsurile frecvente implementate de companii pentru sporirea siguranței angajaților, se numără:

  • Toate companiile au oferit posibilitatea de a lucra de acasă, pentru activitățile care au permis această măsură.
  • Aproape toate organizațiile (96%) au anulat deplasările internaționale
  • 8 din 10 companii au implementat măsuri suplimentare pentru igienizarea și curățenia regulată a spațiilor de lucru
  • 8 din 10 companii au oferit materiale de protecție (măști, mănuși, gel dezinfectant) angajaților
  • 7 din 10 companii au anulat călătoriile interne
  • 5 din 10 companii au modificat programul de lucru
  • 4 din 10 companii au implementat program alternativ, în echipe, pentru a diminua densitatea angajaților în spațiul de lucru.

Cum și-au modificat companiile politicile de remunerare și beneficii?

Circa 60% dintre companii au implementat deja creșterile salariale planificate pentru acest an sau urmează să le implementeze în curând. Un sfert dintre organizații au decis implementarea lor în a doua parte a anului și stau în expectativă pe fondul incertitudinii date de contextul economic. 17% dintre organizații plănuiesc sa înghețe salariile în timp ce 3% dintre companii iau în calcul descreșteri.

Dintre companiile care au planificat creșteri salariale pentru anul în curs, media creșterii pentru „Executives” si „Middle Management” este de 5.2%, pentru „Specialisti” 5.3% în timp ce pentru rolurile de muncitori/ personal administrativ creșterea este de 5.8%.

Media diminuării salariale pentru companiile care iau în calcul această măsura este de 20% pentru toate categoriile de angajați.

În ceea ce privește recompensarea suplimentară a angajaților care lucrează în continuare la sediile companiilor și derulează activități esențiale, doar 12% dintre companiile chestionate acordă beneficii suplimentare sau recompense pentru continuarea activității. Cele mai multe dintre companii au păstrat remunerațiile pe care angajații le au, potrivit contractelor individuale de muncă.

Din perspectiva pachetelor de beneficii, majoritatea companiilor nu doresc să facă schimbări majore în planurile de beneficii acordate angajaților. Cele mai afectate bugete sunt cele alocate pentru traininguri (42% dintre companii au diminuat bugetele, iar 10% dintre companii au eliminat total cheltuielile) și teambuildinguri (30% dintre companii au scăzut bugetele în timp ce 36% dintre companii au eliminat aceste cheltuieli).

9 din 10 dintre companiile care acordau aceste beneficii, acordă în continuare, fără a modifica bugetele pentru, asigurarea de viață/accidente, asigurările de sănătate,  pensiile private si mașina de serviciu

7 din 10 organizații și-au planificat menținerea numărului actual de angajați și caută soluții pentru realizarea acestui lucru. 15% dintre organizații doresc creșterea numărului de angajați în timp ce 10% dintre acestea au confirmat că iau în calcul reorganizarea în perioada următoare.

Cum au fost afectate companiile de suspendarea temporară a activității?

În ceea ce privește companiile participante la studiu care si-au suspendat temporar activitatea sau si-au redus programul de lucru ca urmare a impunerii masurilor de distanțare sociala, 30% dintre acestea plătesc în continuare angajații la același nivel salarial, 14% dintre companii au redus nivelul salariilor proporțional cu diminuarea numărului de ore lucrate iar 20% dintre companii au implementat șomajul tehnic în condițiile noilor prevederi legate de Starea de Urgență.

Restul companiilor au menționat ca această măsura nu se aplica în cazul lor.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Românii au comandat anul trecut 365 de burgeri pe oră prin platforma Tazz

În 2024, preparatul preferat al românilor a fost burgerul, care a fost comandat, în medie, de 365 ori pe...

Centrul comercial Zacaria Retail Park Cisnădie se deschide anul acesta

Grupul Zacaria, specializat în dezvoltarea proiectelor rezidențiale și industriale, a demarat construcția primului parc de retail din portofoliu. Situat...