Volkswagen este marca preferată de românii care cumpără mașini second-hand, în special modelul Passat, arată datele Mogo pe 2021 și prima jumătate a acestui an. În preferințele românilor urmează BMW, Audi, Opel sau Ford.
39% dintre cei care au achiziționat un automobil Volkswagen prin intermediul Mogo au optat pentru Volkswagen Passat, în timp ce 24% dintre clienții IFN-ului s-au orientat către un VW Golf. Urmează Touran, Passat CC și Tiguan, fiecare cu 6% din vânzări.
Pe locul 2 în preferințele românilor se clasează BMW, ales 15% dintre cumpărători în 2021, respectiv 17% în 2022, modelele preferate pentru această categorie fiind Seria 3 (44%) și Seria 5 (23%).
În 2021, 13% dintre clienții Mogo România au ales Audi, iar în 2022, 10%. Opel a fost ales de 8, respectiv 7% dintre aceștia, iar Ford, tot de 7% în ambii ani.
După pandemie, românii au ales mașini mai vechi
50% din vânzările realizate de Mogo au fost reprezentate de mașini produse între 2006 și 2009, iar 20%, de mașini produse între 2010 și 2011.
Potrivit Managerului Parcului Auto Mogo România, Liviu Nae, impozitele și creșterea prețurilor i-a determinat pe români să opteze pentru autoturisme vechi.
CITEȘTE ȘI: ING Bank, credit pentru persoanele fizice care vor o mașină „eco”