Conform unui studiu Mogo, majoritatea clienților din Europa de Est se orientează către mașini cu vârsta între 10 și 15 ani. În România este înregistrat cel mai mare procent în acest sens (70%) față de celelalte țări.
Astfel, în România, Moldova și Lituania, majoritatea clienților cumpără mașini cu vârsta de 13 ani, în timp ce în Estonia preferate sunt cele de 12 ani. Începând cu anul 2021, tot mai mulți clienți și-au achiziționat mașini cu o vechime de 15 ani.
Mașinile diesel cu transmisie manuală continuă să fie în top
Cel mai mare procent al vânzărilor de mașini pe motorină s-a înregistrat anul acesta în Lituania, 84.2%. La polul opus, cele mai puține vânzări de mașini pe bază de motorină au fost în Letonia, 43,4%.
În această țară s-a înregistrat și cea mai mare creștere în numărul vânzărilor de mașini electrice, de 13%. Se alătură și Lituania și România, cu creșteri relativ mici, de până la 1,90% din totalul vânzărilor, din 2019 până în 2022.
Dacă în România și în Moldova clasamentul este condus de Volkswagen, cu peste 24%, respectiv 10%, din totalul vânzărilor, clienții din Lituania și Estonia preferă BMW, cu procente de peste 14% din totalul vânzărilor.
În Lituania, din ce în ce mai mulți clienți se îndreaptă către Audi, care, din 2019, are un procent în creștere, de la 19,20% în 2019, la 24,90% anul acesta.
În ceea ce privește transmisia, majoritatea încă preferă autovehiculele manuale. Cu toate acestea, în Letonia procentele celor care achiziționează autoturisme automate a crescut de la 38.5% în 2019 la 77% în 2022.
În celelalte țări creșterile sunt cuprinse între 4% și 13%, ceea ce înseamnă că oamenii au un interes din ce în ce mai crescut pentru acest tip de transmisie. Singura țară în care se observă contrariul este Estonia, unde vânzările mașinilor automate au culminat în 2021 cu un procent de 62,60%, după care au scăzut până la 59,60%.