Hipermarketurile sunt preferate de români, iar 51% dintre aceștia au cheltuit între 50 şi 200 de lei la ultima vizită în magazine.
Conform studiului CAWI-Bus realizat de Exact Cercetare şi Consultanţă în luna februarie 2015, cei mai mulţi români (47%) au făcut ultima dată cumpărături în urmă cu 2-3 zile, atunci când ne referim la produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, ţigări sau cafea.
Un procent de 28% susţin însă că au cumpărat astfel de produse şi mai recent (1 zi), semn că pentru lucruri strict necesare, dacă sunt şi în drumul lor, preferă să treacă pe la hipermarket.
La ultima vizită efectuată în magazin, românii au optat pentru fructe şi/sau legume (75%), produse lactate (64%), produse de panificaţie (61%), dulciuri şi/sau deserturi (47%) şi băuturi non-alcoolice (47%).
„Analizând comportamentul de cumpărare în ceea ce priveşte categoria lactatelor, au fost constatate diferenţe semnificative atât pe categorii de vârstă, cât şi venit personal. Astfel, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 ani au optat cu ocazia ultimelor cumpărături făcute în procent mai mic pentru lactate (54%/vs/64% media naţională), în timp ce persoanele între 40-60 de ani au fost mult mai orientate spre această categorie de produse (73% /vs / 64% media naţională). Cei cu un venit personal de peste 2.000 lei au achiziţionat de asemenea lactate în procent de 73% la ultima vizită în magazin, cu 11% peste media naţională”, a declarat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare şi Consultanţă.
Ce buget alocă românii cumpărăturilor din hipermarket
26% dintre românii din mediul urban au alocat un buget cuprins între 50-100 de lei ultimelor cumpărături realizate în magazine, în timp ce 25% un buget cuprins între 100-200 de lei. 18% dintre cumpărători au avut la dispoziţie sume mai mici, situate între 25-50 de lei, iar 11% sume mai ridicate, cuprinse între 200-300 de lei. Doar 8% dintre orăşeni au cheltuit la ultima vizită în magazin peste 300 de lei.
Suma cheltuită însă în medie cu ocazia ultimelor produse alimentare cumpărate, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, ţigări sau cafea este de 137,2 lei.
Ce magazine sunt cel mai des vizitate
Kaufland conduce clasamentul celor mai des vizitate magazine în ultimele 12 luni (81%).
Următoarele două locuri sunt ocupate de Lidl şi Auchan, cu 77% şi, respectiv, 65%.
În ceea ce priveşte vizitele cel puţin o dată în ultima lună, tot Kaufland ocupă prima poziţie (62%), urmat de aceleaşi reţele Lidl şi Auchan cu 54%, respectiv 40%.
Aceleaşi 3 branduri se regăsesc şi în clasamentul magazinelor vizitate cel mai des în ultima lună: Kaufland – 24%, Lidl – 14%, Auchan – 10%.
- Publicitate -