Ce înseamnă CRM și care este rolul acestui concept în mediul de afaceri actual?

În esență, CRM – Customer Relationship Management sau Managementul Relațiilor cu Clienții reprezintă toate activitățile, strategiile și tehnologiile pe care companiile le folosesc pentru a-și gestiona interacțiunile cu clienții actuali, dar și cu cei potențiali. În business se spune de multe ori: „clientul este regele”, iar CRM-urile te ajută să oferi cu mai puțin efort o astfel de experiență clienților tăi.

Sistemele CRM ajută companiile să construiască o relație solidă cu clienții lor, determinându-i să devină loiali unui brand sau business și să investească frecvent în produsele sau serviciile sale. Deoarece loialitatea clienților și veniturile sunt două lucruri care afectează direct veniturile unei companii, utilizarea sistemelor CRM poate fi privită și ca o strategie de management care are ca rezultat profituri crescute pentru o afacere. În esență, un instrument CRM creează o interfață de utilizator simplă pentru o colecție de date care ajută companiile să recunoască și să comunice cu clienții lor într-un mod scalabil.

Ce sunt de fapt sistemele CRM?

Leslie Ye, editor al blogului de vânzări Hubspot, descrie sistemele CRM în felul următor: „Dincolo de informațiile de contact, CRM-urile înregistrează punctele de contact ale reprezentanților unei companii în raport cu clienții lor, inclusiv emailuri, apeluri telefonice, mesaje vocale și întâlniri față în față. Unele CRM-uri oferă posibilitatea de a urmări etapele tranzacțiilor și motivele tranzacțiilor pierdute, precum și celor câștigate.”

Potrivit celebrei publicații Gartner, software-urile CRM au însumat venituri de 26,3 miliarde de dolari în 2015 și această cifră a crescut constant până în ziua de azi și continuă să crească.

În esență, gestionarea relațiilor cu clienții este simplă. Cu toate acestea, consumă foarte mult timp și pentru a aduna mai ușor datele de pe site-uri web, rețele sociale, din apeluri telefonice, din serviciile de chat, e-mail, și diverse alte canale de marketing poți folosi un sistem CRM și să execuți în doar câteva secunde sarcini care inițial puteau dura ore sau chiar zile. Datorită diversității sistemelor CRM, ele nu aduc beneficii doar companiilor mai mari ci și celor mai mici întrucât utilizarea și menținerea unui instrument CRM reprezintă baza unui sistem scalabil de vânzări și marketing. Orice companie va beneficia de menținerea unei evidențe a conversațiilor, achizițiilor și materialelor de marketing care pot fi asociate cu clienții existenți și cei potențiali.

Noi sfătuim companiile să facă din CRM-uri o parte a strategiei lor înainte ca numărul de clienți să impună acest lucru. Întreprinderile de orice dimensiune și chiar și liber profesioniștii pot beneficia din plin de procesele CRM. La urma urmei, cine nu vrea să-și consolideze relația cu clienții săi și să-și maximizeze profiturile? Unele dintre modalitățile majore în care CRM îndeplinește acest obiectiv sunt următoarele:

• Învățare. CRM-urile ajută companiile să învețe despre clienții lor, inclusiv despre cine sunt aceștia și de ce le achiziționează produsele, precum și despre tendințele din istoria de achiziții a clienților. Acest lucru permite companiilor să anticipeze mai bine nevoile fiecărui client în parte și, ca urmare, să le îndeplinească. Utilizarea eficientă a managementului relațiilor cu clienții poate oferi, de asemenea, un avantaj strategic. Datele bine organizate ale clienților ajută companiile să selecteze destinatarii corecți pentru promoții și produse noi.

• Organizare. CRM-urile permit afacerilor să devină mai eficiente prin organizarea și automatizarea anumitor aspecte ale business-urilor lor. De la procesele de vânzări la campanii de marketing și analize de afaceri, precum și datele clienților, CRM-urile automatizează și eficientizează toate aceste procese pentru companii. De asemenea, CRM-urile permit companiilor să organizeze procesele enumerate mai sus în date mai simple și mai ușor de înțeles.

• Optimizare. În cele din urmă, software-urile CRM permit companiilor să-și optimizeze interacțiunile cu clienții. Prin simplificarea și eficientizarea multor procese mai complexe de interacțiune cu clienții, CRM-urile amplifică satisfacția clienților.

În România, singurul CRM dezvoltat special pentru agențiile de marketing este Publyo CRM, creat de Oblyo Digital Agency în colaborare cu Weboratory Capital, un sistem foarte complex ce poate fi privit și ca studiu de caz pentru cei care vor să afle mai multe despre importanța sistemelor CRM în domeniul digital marketingului în anul 2022 și să testeze funcționalitatea acestora în cadrul propriei companii.

- Publicitate -

LPP a deschis al doilea depozit din România, dedicat vânzărilor online

Unitatea de 40.000 mp din România este al doilea centru de fulfillment gestionat de grupul polonez LPP în țara...

Al doilea Annabella Retail Park se deschide pe 1 august, la Râmnicu Vâlcea

Al doilea strip-mall Annabella Retail Park se va deschide pe 1 august la Râmnicu Vâlcea. Acesta are o suprafață...