All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

marți | 13 aprilie | 2021
-PUBLICITATE-

Ce feluri de mâncare au comandat românii, cu livrare la domiciliu, în 2020

Pizza conduce detașat în topul preferințelor culinare ale românilor când doresc să comande ceva acasă, arată o analiză a căutărilor Google realizată de Bookingham și SRD Media.

Numărul accesărilor pentru acest fel de mâncare în regim takeout a crescut cu 33% în 2020 față de anul precedent, de la 1,692,490 la 2,258,260. 

Locul al doilea este ocupat de burgeri, iar anul 2020 a înregistrat o creștere de 146% pentru numărul de căutări al acestui fel de mâncare, față de cele 211,750 de accesări din 2019.

Deși cu o scădere de 5% față de anul 2019, „meniul zilei” s-a păstrat în top 3 căutări ale românilor când și-au comandat de mâncare în 2020.

Shaorma și sushi sunt alte două feluri de mâncare ce au fost frecvent adăugate în coșurile virtuale ale românilor.

Datele arată că 68% mai mulți au căutat shaorma în regim takeout în 2020, comparativ cu 2019 (261,590 vs 440,080).

Cuvântul „sushi” a avut un creștere și mai mare, fiind accesat de 83% mai mulți români – 206,180 în 2019 și 376,850 în 2020.

Se poate observa că au fost și doritori de bucate tradiționale pe platformele de comenzi mâncare, fiind înregistrate aproape 100,000 de căutări pentru sintagma „mâncare gătită”.

Marile rețele de restaurante fast-food, preferate de români

Datele arată că pandemia și lockdown-ul din anul 2020 au contribuit la creșterea comenzilor de mâncare tip fast-food în regim takeout. 

Bătălia pentru locul fruntaș la numărul de căutări s-a dat între giganții din industrie, KFC și McDonald’s, care au înregistrat împreună 5,666,130 de căutări pe food delivery.

KFC a arătat o creștere de 51% în 2020, în timp ce McDonald’s a fost cu 49% mai căutat de români, comparativ cu 2019. 

O mare parte din comenzile pentru pizza au fost pregătite de Pizza Hut, care s-a situat pe locul 3 în acest top.

Aproape 720,000 de români au profitat de ofertele și produsele lor de tip fast-food.

Starbucks a avut o explozie în domeniul comenzilor online: de la 363,480 la 674,720 de accesări, o creștere de 86% față de anul anterior.

Cea mai mare creștere a fost înregistrată însă de Burger King. 343,870 de români i-au căutat în 2020 pentru comenzi de food delivery, o diferență de +92% față de anul anterior.  

Cifre în creștere au fost observate și pentru Spartan, Taco Bell, Subway, Noodle Pack sau Mado când vine vorba de comenzile de tip fast-food ale românilor.

Mai mult, peste 100,000 de români au căutat Salad Box pe Google în anul 2020.

- PUBLICITATE -