Ce fac românii în timpul reclamelor de la TV? Stau pe telefon!

Interesant este că 19% declară că se informează despre produsele văzute la televizor, iar 13% cumpară produsele pe care le-au vazut în pauza comercială

Întrebați ce fac în timpul pauzei publicitare de la televizor, 89% dintre românii din mediul urban declară că utilizează smartphone-ul, 73% schimbă canalul pentru a viziona altul unde nu sunt reclame, arată o analiză iSense.

Un procent de 68% fac alte treburi prin casă, 58% mănâncă sau fumează, 55% utilizează calculatorul/laptopul, iar 34% afirmă că se uită la reclame.

Pe de altă parte, un procent de 46% declară că se uită pe Netflix/HBO Max/Youtube în timpul reclamelor.

Dintre cei 9 din 10 români din mediul urban care afirmă că utilizează smartphone-ul în timpul reclamelor, 60% accesează rețelele de socializare, 46% folosesc emailul, 43% vorbesc la telefon, 31% se joacă, 46% vorbesc pe chat sau messenger.

Dintre cei 55% care declară că utlizează calculatorul/laptopul în timpul pauzei publicitare, 47% accesează rețelele de socializare, 50% folosesc emailul, 39% vorbesc pe chat sau messenger, 32% se joacă.

Un procent de 25% declară că se informează despre produsele văzute la televizor și 21% cumpară produsele respective.

De ce schimbă românii canalul în timpul pauzelor publicitare?

49% dintre românii din mediul urban afirmă că se difuzează prea multe reclame, 45% consideră că reclamele sunt prea lungi, iar 41% spun că se difuzează aceleași reclame.

Un procent de 28% sunt plictisiți de reclame, 25% afirmă că schimbă postul pentru a găsi altceva mai interesant și 22% găsesc reclamele ca fiind obositoare.

Totuși, TV-ul este considerat un canal relevant pentru reclame de 58% dintre românii din mediul urban utilizatori de internet, urmat de Facebook cu 49%, Youtube cu 35%, site-urile generale 28%, Instagram 22%, Radio 21% și Tik Tok 14%.

* Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 510 de respondenți, desfășurat în luna februarie 2022, marja maximă de eroare +/- 4.38 %, la un nivel de încredere de 95%.  

CITEȘTE ȘI: Piața de publicitate media a depășit 514 milioane euro în 2021

- publicitate -