Ce fac românii în timpul reclamelor de la TV? Stau pe telefon!

Interesant este că 19% declară că se informează despre produsele văzute la televizor, iar 13% cumpară produsele pe care le-au vazut în pauza comercială

Întrebați ce fac în timpul pauzei publicitare de la televizor, 89% dintre românii din mediul urban declară că utilizează smartphone-ul, 73% schimbă canalul pentru a viziona altul unde nu sunt reclame, arată o analiză iSense.

Un procent de 68% fac alte treburi prin casă, 58% mănâncă sau fumează, 55% utilizează calculatorul/laptopul, iar 34% afirmă că se uită la reclame.

Pe de altă parte, un procent de 46% declară că se uită pe Netflix/HBO Max/Youtube în timpul reclamelor.

Dintre cei 9 din 10 români din mediul urban care afirmă că utilizează smartphone-ul în timpul reclamelor, 60% accesează rețelele de socializare, 46% folosesc emailul, 43% vorbesc la telefon, 31% se joacă, 46% vorbesc pe chat sau messenger.

Dintre cei 55% care declară că utlizează calculatorul/laptopul în timpul pauzei publicitare, 47% accesează rețelele de socializare, 50% folosesc emailul, 39% vorbesc pe chat sau messenger, 32% se joacă.

Un procent de 25% declară că se informează despre produsele văzute la televizor și 21% cumpară produsele respective.

De ce schimbă românii canalul în timpul pauzelor publicitare?

49% dintre românii din mediul urban afirmă că se difuzează prea multe reclame, 45% consideră că reclamele sunt prea lungi, iar 41% spun că se difuzează aceleași reclame.

Un procent de 28% sunt plictisiți de reclame, 25% afirmă că schimbă postul pentru a găsi altceva mai interesant și 22% găsesc reclamele ca fiind obositoare.

Totuși, TV-ul este considerat un canal relevant pentru reclame de 58% dintre românii din mediul urban utilizatori de internet, urmat de Facebook cu 49%, Youtube cu 35%, site-urile generale 28%, Instagram 22%, Radio 21% și Tik Tok 14%.

* Studiul a fost efectuat pe un eșantion de 510 de respondenți, desfășurat în luna februarie 2022, marja maximă de eroare +/- 4.38 %, la un nivel de încredere de 95%.  

CITEȘTE ȘI: Piața de publicitate media a depășit 514 milioane euro în 2021

- Publicitate -

Creștere timidă a turismului local în primul trimestru al anului 2025

Sectorul turistic național a înregistrat o creștere timidă de 1% în primul trimestru al anului 2025, comparativ cu aceeași...

Primul restaurant asiatic WokFull din România se deschide la Suceava

Primul restaurant WokFull din România, un concept inovator de mâncare asiatică gătită integral la wok, promovat de chef Anca...