Ce criterii influențează decizia românilor de a închiria sau cumpăra o locuință

Criterii de maximă importanță: aerul curat, cu cât mai puțină poluare și curățenia în spațiile publice

Indiferent dacă își doresc să închirieze sau să cumpere o locuință, dincolo de buget, decizia finală a românilor este semnificativ influențată și de așteptările legate de zona sau cartierul în care se află viitoarea locuință, arată un studiu JLL și Storia.ro

Astfel, aerul curat, cu cât mai puțină poluare este clasificat drept criteriu cu grad mare de importanță pentru 61% din totalul respondenților, la fel și curățenia în spațiile publice (tot 61%).

Următoarele criterii considerate drept foarte importante sunt prezența zonelor verzi (parcuri, păduri etc.) – 55%, proximitatea stației de metrou (55%) și accesul facil către locul de muncă (54%).

Sunt foarte importante și prezența mijloacelor de transport public de suprafață, respectiv liniștea și traficul scăzut ale cartierului, fiecare cu 51% dintre opțiuni.

Cele mai atractive cartiere din București

Pentru tinerii cu vârste de până în 24 de ani, parte din generația Z, cele mai atractive cartiere din București ar fi Unirii, urmat la egalitate de Titan și Militari. Doar 5% sunt dispuși să locuiască în Ilfov.

Pentru ei, este important și foarte important ca în zonă să se afle o stație de metrou, spațiile publice să fie curate, iar accesul către locul de muncă să fie facil.

Pentru generația Y (25-44 de ani) cartierele preferate sunt Titan, Tineretului-Timpuri Noi, Dristor, Drumul Taberei, Dorobanți-Floreasca.

Pentru generația celor cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani, cartierele preferate sunt Titan, apoi Militari și Berceni la egalitate, Drumul Taberei, Tineretului-Timpuri Noi.

Cei din generația baby boomers (55+) preferă cartierele Tineretului-Timpuri Noi, Bucureștii Noi, Berceni, 1 Mai, Militari, iar cel mai puțin populare sunt Rahova, Carol, Giurgiului, Pipera Nord, 13 Septembrie-Panduri.

Criteriile prioritare în evaluarea blocului, clădirii sau complexului de locuințe

În privința caracteristicilor blocului, soliditatea clădirii / siguranța seismică este considerată ca fiind foarte importantă de 76% din totalul respondenților, urmată de aspectul și salubritatea spațiilor comune (casa scării, liftul, ghena de gunoi etc.), cu 60%.

Costul cheltuielilor de întreținere sau locul de parcare asigurat sunt următoarele aspecte considerate foarte importante (52%, respectiv 50% din răspunsuri).

Interesant este că cei din generația baby boomers (55+) pun pe locul al treilea soliditatea clădirii / siguranța seismică, spre deosebire de toate celelalte generații.

La ce sunt atenți românii când vine vorba de interiorul locuinței

Preocupările legate de interiorul locuinței încep cu prezența unei centrale termice proprii, cu 57% din totalul respondenților.

Pentru 50% dintre români este foarte important ca locuința să nu necesite renovări,iar 49% consideră foarte importantă existența unui spațiu exterior deschis de tip balcon/terasă/grădină.

Următoarele preocupări vizează finisajele de calitate, existența unei bucătării închise și spațiul decomandat, fiecare cu 48% din respondenți care le identifică drept foarte importante.

Pentru tinerii cu vârste de până în 24 de ani este foarte important ca spațiul interior al locuinței să aibă centrală termică, finisaje de calitate și să nu necesite renovări.

Pentru generația Y contează ca locuința să aibă camere spațioase, finisaje de calitate și centrală termică proprie. De asemenea, pentru 66% dintre aceștia din urmă este foarte important sau important ca locuința închiriată să acceptate animale de companie.

Spre deosebire de toate celelalte generații, consideră mai important accesul la instituții de învățământ și sunt mai dispuși să facă renovări.

Pentru generația celor cu vârste cuprinse între 45 și 54 de ani este important ca spațiul interior să fie decomandat, să aibă un spațiu exterior deschis (balcon/terasă/grădină) și camere spațioase.

Cei din generația baby boomers (55+) apreciază amenajarea prevăzută cu un spațiu având deschidere la exterior (balcon/terasă/grădină), dar și finisajele de calitate.

Spre deosebire de toate celelalte generații, pun mai mare preț pe accesul la mijloacele de transport în comun de suprafață și la spațiile publice pietonale, precum și accesul la centre comerciale. 

CITEȘTE ȘI: Românii investesc cca. 1.000 euro pentru monitorizarea și siguranța locuinței

- Publicitate -

LPP a deschis al doilea depozit din România, dedicat vânzărilor online

Unitatea de 40.000 mp din România este al doilea centru de fulfillment gestionat de grupul polonez LPP în țara...

Al doilea Annabella Retail Park se deschide pe 1 august, la Râmnicu Vâlcea

Al doilea strip-mall Annabella Retail Park se va deschide pe 1 august la Râmnicu Vâlcea. Acesta are o suprafață...