Pentru 35% dintre românii din mediul urban, care au răspuns unui sondaj iSense Solutions cel mai important obicei este să petreacă Paștele cu familia.
Tradiția vopsirii ouălor este importantă pentru 17% dintre respondeți, iar participarea la slujba de Înviere pentru 15%.
Când vine vorba despre cumpărături, 27% dintre aceștia au început să facă aprovizionarea cu o săptămână înainte de Săptămâna Mare.
Până la 300 de lei este bugetul alocat cumpărăturilor de mâncare în perioada sărbătorilor pascale pentru 30% dintre românii din mediul urban.
34% vor aloca între 300 și 500 de lei, iar restul de 36% au în plan să cheltuiască peste 500 de lei.
Lidl, Kaufland și Carrefour sunt primele opțiuni pentru cumpărături, în timp ce 24% dintre românii din mediul urban au declarat că își fac aprovizionarea și din piață.
Cum arată masa de Paște a românilor
Pentru pregătirea mesei, românii din mediul urban, declară că au în meniu preparate tradiționale.
În topul preferințelor se află ouăle roșii (79%), cozonacul (50%), urmate de salata bouef, friptura de miel, drob de miel, sarmale, pască, menționate de 25%.
Interesant este că 43% dintre românii din mediul urban vor pregăti cozonacii acasă, 24% îi vor cumpăra, iar pentru 17% aceștia vor fi pregătiți de altcineva din familie.
Printre prăjiturile care se vor regăsi în meniu, sunt menționate Tiramissu, Prăjitura cu fructe de pădure și iaurt.
Aproximativ jumătate dintre români au declarat că vor pregăti cadouri familiei și apropiaților, iar pentru trei sferturi dintre aceștia „Iepurașul” vine cu un buget de cel mult 500 lei.