Doar 49.550 societăți comerciale din cele 606.995 înregistrate în acest moment în România au realizat cheltuieli cu sponsorizarea și au direcționat până la 20% din impozit către entitățile eligibile, inclusiv ONG-uri.
Valoarea totală direcționată în 2020 a fost de 335,9 milioane euro, în creștere cu 12% față de anul precedent.
Din potențialul total de sponsorizare, 86% provine de la companii și 14% de la microîntreprinderi.
Dacă toate firmele care au plătit impozit pe profit sau venit ar fi folosit facilitatea fiscală la
capacitate maximă, peste 811 milioane euroi puteau fi direcționați și investiți în domenii cheie.
Sumele direcționate s-au menținut pe un trend crescător în ultimii cinci ani, iar în 2020 creșterea a fost de 12% față de anul precedent.
În București, orașul cu cel mai mare număr de ONG-uri înregistrate, suma redirecționată a fost de 216.003.180 lei, provenind de la 3.491 de contribuabili.
În județul Cluj, 1.041 contribuabili au folosit facilitatea 20% și au redirecționat 47.969.001 lei.
Societățile comerciale pot direcționa sub formă de sponsorizări deductibile 20% din impozitul pe profit, însă nu mai mult de 0,75% din cifra de afaceri.
Acest plafon se aplică pentru companiile cu cifra de afaceri peste 1 milion euro), în timp ce microîntreprinderilr cu cifra de afaceri sub 1 milion euro pot redirecționa 20% din impozitul pe venit.