Cât de puternic este impactul pandemiei asupra afacerilor locale

Aproape 1 din 3 companii participante la un studiu al Universității „Alexandru Ioan Cuza” și CCI Iași au înregistrat o creștere a cifrei de afaceri în februarie 2021.

Aceeași proporție a înregistrat o scădere mai mare de 50% a cifrei de afaceri.

Totodată, pe întreg anul 2020, 50% dintre firme au înregistrat creșteri ale cifrei de afaceri față de anul anterior.

Majoritatea companiilor (60%) au înregistrat creșteri de personal, iar 68% dintre companii nu au trimis nici un angajat în șomaj tehnic în această perioadă.

11% din firme au trimis cel mult 24% dintre angajați în șomaj tehnic.

Telemunca a prins și nu prea

În prezent, 40% dintre companiile respondente lucrează cu toți angajații la sediu, 39% au decis să lucreze mixt, iar 9% au mutat complet activitatea în online.

În perspectiva revenirii la normal după pandemie, 50% dintre companii afirmă că nici un angajat nu își dorește să se introducă program combinat de lucru birou-online.

Doar 21% dintre companii afirmă că între 75%-100% dintre angajații lor ar dori un astfel de program.

Cum a fost afectată productivitatea

51% dintre companii afirmă că productivitatea angajaților care au lucrat online, de acasă, a fost similară cu cea a unui angajat de la sediu.

21% spun că a fost mai mică iar 16% dintre companii afirmă că productivitatea online a fost mult mai mică.

Digitalizarea a luat avânt

Companiile au implementat măsuri semnificative pe 8 dintre cele 9 direcții de digitalizare a afacerii incluse în chestionar.

Cele mai frecvente măsuri au fost digitalizarea relației cu partenerii, cu instituțiile publice, soluțiile de lucru online între angajați, sistemele pentru comenzi, contractări și plăți on-line.

Previziuni de evoluție favorabilă a afacerii în 2021

53% dintre companii afirmă că se așteaptă la o evoluție mai favorabilă a afacerii în 2021 decât în 2020, iar 17 % că se așteaptă la o evoluție mai slabă.

În privinta angajaților, doar 13% dintre companii se așteaptă la o scădere a numărului acestora în acest an.

Restul companiilor estimează că numărul de angajati se va menține sau chiar va crește (35% dintre respondenți).

- publicitate -