Cât de importantă este Coca-Cola pentru economia României

coca-cola
sursă foto: ziarulincomod.ro

Două studii publicate de Coca-Cola, care fac referire la anul 2018, arată contribuția adusă economiei și comunităților locale – 594 mil. EUR  valoare adăugată și 27.300 locuri de muncă susținute pe întregul lanț și peste 1 milion de euro investiți anual în proiecte pentru comunitate.

Valoarea adăugată în economie, echivalentă cu 950.400 salarii medii nete

Conform studiului de impact socio-economic, care analizează datele din anul 2018, valoarea adăugată de întregul lanț de valoare al Coca-Cola în România se ridică la 594 mil. EUR, adică 0,29% din PIB-ul României.

  • Valoarea adăugată direct, de operațiunile Coca-Cola în România, este de 74 mil. EUR.
  • În 2018, românii au cumpărat produse din portofoliul Coca-Cola în valoare de 903 mil. EUR. Pentru fiecare euro plătit de consumator, 66 cenți s-au întors în economia locală.

Venituri la bugetul statului, echivalente cu 0,82% din toate taxele și impozitele încasate de statul român

Întregul lanț Coca-Cola aduce o contribuție de 253 mil. EUR la bugetul de stat prin taxele și impozitele plătite, ceea ce reprezintă 0,82% din toate taxele și impozitele încasate de statul român.

În mod direct, Coca-Cola plătește taxe în valoare de 36 mil. EUR.

27.300 locuri de muncă

Coca-Cola generează și susține locuri de muncă nu doar în cadrul celor două companii, ci pe întregul lanț de valoare.

Numărul locurilor de muncă create și susținute de companie și de partenerii săi se ridică la 27.300, adică 0,32% din numărul total al angajaților din  România. Fiecare loc de muncă la Coca-Cola generează indirect alte 18 locuri de muncă în restul economiei locale.

Dezvoltare sustenabilă

Câteva dintre rezultatele anului 2018, pe zona de sustenabilitate, sunt:

  • 86% dintre furnizorii companiei sunt furnizori locali, 82% din bugetul pentru aprovizionare mergând către aceștia.
  • Reducerea cu 4,8% a consumului de energie utilizată pentru fiecare litru de băutură produsă, comparativ cu 2017.
  • Reducerea cu 3,3% a volumului de apă utilizată pentru fiecare litru de băutură produsă, comparativ cu 2017.
  • Reducerea cu 16,55% a intensității emisiilor de CO2 per litru de băutură produsă, comparativ cu 2017.
  • Folosirea energiei verzi în proporție de 93,5%, față de 92,2% în 2017.