- 90% dintre angajatori au declarat că analizează brandul personal al angajatului în procesul de recrutare;
- 31% dintre angajați investesc deja în brandul personal pentru șanse mai mari.
În actualul context marcat de pandemie, 49% dintre angajații între 25 și 45 de ani consideră că reputația personală este mai importantă pentru dezvoltarea carierei decât înainte de începutul crizei.
Dintre aceștia, 31% investesc deja în construcția unui brand personal pentru a-și asigura șanse mai bune.
Cu toate că acordul asupra importanței reputației personale a fost majoritar, conform datelor extrase din studiul BrandingUP, 69,4% dintre respondenți nu au investit încă în construcția unui brand personal.
Principalele argumente identificate de angajați în favoarea unei investiții susținute în reputația personală sunt faptul că aceasta construiește încredere și credibilitate în fața clienților și a partenerilor de business (79,6%), rețeaua de contacte care se creează în urma implementării strategiei de comunicare a brandului personal (50%), dar și vizibilitatea dobândită odată cu creșterea expunerii în piață (42,6%).
În plus, au mai fost indicate drept beneficii și creșterea directă sau indirectă a veniturilor, creșterea autorității în domeniul de activitate și a autonomiei personale, dar și îmbunătățirea controlului în situații de criză.
Una dintre cele mai importante concluzii ale cercetării a fost relevanța atribuită reputației personale în procesul de recrutare. Astfel, aproape 90% dintre angajatori au răspuns că acordă o importanță deosebită angajaților cu branduri personale puternice.
Mai mult, 34,3% dintre aceștia consideră reputația personală ca fiind esențială în succesul afacerii și în conturarea imaginii companiei.