Cât de eficiente sunt pentru IMM-uri măsurile propuse de Guvern

CNIPMMR a realizat un sondaj de opinie cu privire la eficiența măsurilor luate de Guvern și necesitatea introducerii de noi măsuri pentru IMM-urile afectate de reducerea sau suspendarea activității din cauza virusului COVID-19.

Sondajul a fost derulat în perioada 22.03.2020 – 24.03.2020 și a intervievat un număr de 6120 antreprenori, care au fost în proporţie de 62,9% microîntreprinderi, 20,2% întreprinderi mici, 11,1% întreprinderi mijlocii și 5,8% alte forme de organizare.

- Publicitate -Domeniile Ostrov

Cum au fost afectate IMM-urile de epidemie

Întrebați cum au fost afectati de deciziile autorităților în lupta cu COVID-19, 64.3% dintre antreprenori au precizat că li s-au redus veniturile.

Celelalte efecte negative pe care antreprenorii le-au resimțit au fost: 

  • reducerea activității (50%),
  • suspendarea activității (39,1%),
  • diminuarea producției (16,4%),
  • diminuarea numărului salariaților (11,7%).

Cât ajută antreprenorii măsurile adoptate de Guvern

Antreprenorii s-au arătat deschiși în a apela la măsurile economice adoptate de Guvern, 63,3% dintre respondenții chestionarului răspunzând pozitiv. 36,7% dintre aceștia au precizat că nu vor apela la nicio măsură adoptată de Guvern.

La întrebarea „În ce măsură vă ajută măsurile economice și sociale adoptate de Guvern?”, 34,4% dintre ei au precizat că nu îi ajută deloc măsurile, 30,5% au prezicat că îi ajută în mică măsură, în timp ce 26,2% nu pot cuantifica impactul acestora în cadrul societatii lor. Doar 9% dintre respondenți au precizat că măsurile economice adoptate de Guvern îi ajută în mare măsură.

Ce măsuri vor adopta IMM-urile

Astfel, principalele măsuri ce vor fi aplicate în cadrul societăților (răspunsuri multiple), se numără:

  • amânarea plății obligațiilor fiscale scadente pe perioada menținerii stării de urgență și încă 30 de zile de la data încetării acesteia (74%);
  • solicitarea indemnizației de 75% din salariu de bază pentru salariații ale căror contracte de muncă au fost suspendate pe perioadă menținerii stării de urgență (46.60%);
  • solicitarea certificatului de urgență pentru suspendarea unor obligații contractuale (33.90%);
  • solicitarea unui credit în baza programului IMM Invest Romania cu dobândă subvenționată de către stat (25.60%).

Antreprenorii care nu vor implementa niciuna din măsurile adoptate de Guvern, din următoarele motive (răspunsuri multiple):

  1. Sunt neclare condițiile de acordare a beneficiilor oferite de stat (46,10%);
  2. Autoritățile nu vor putea face față solicitarilor venite din partea agenților economici (36,30%);
  3. Nu dispun de sumele necesare pentru susținerea indemnizației de 75% prevăzută de stat pentru angajații al căror contract de muncă a fost suspendat temporar (31,30%);
  4. Este o procedură laborioasă și de lungă durată (31%);
  5. Măsurile nu sunt adaptate nevoi firmei mele (29,90%);
  6. Nu vă desfasurați activitatea în domeniile a caror activitatea a fost limitată sau suspendată de autorități (20,10%);
  7. Altele (8,60%).

Antreprenorii vor și alte măsuri

În final, antreprenorii consideră necesară adoptarea și a altor măsuri (răspunsuri multiple), după cum urmează:

  1. Suspendarea plății contribuțiilor sociale pe perioada stării de urgență și până la 3 luni de la data încetării acesteia (70.70%);
  2. Suspendarea ratelor și dobânzilor bancare şi/sau societăţi de leasing pe o perioadă de 6 luni pentru firmele și angajații afectați de criza Covid19 (64.90%);
  3. Suspendarea plații impozitului pe cifra de afaceri pe perioada stării de urgență și  până la 3 luni de la data încetării acesteia (54%);
  4. Suspendarea plații TVA-ului datorat, pe perioada stării de urgență și până la 3 luni de la data încetării acesteia (52.10%);
  5. Transformarea somajului tehnic într-o măsură ACTIVĂ de ocupare, MUNCA FLEXIBILĂ, care să presupună că deși statul susține 75% din salariu, angajatul merge la lucru în mod flexibil pt a menține activitatea economică a companiei și societății (50.30%);
  6. Statul trebuie să facă investiții majore (minim 100 miliarde lei) în economie  (47.60%);
  7. Subvenționarea utilitătilor pentru angajații aflați în somaj tehnic și familiile lor (44.40%);
  8. Extinderea perioadei de implementare a proiectelor finanţate din fonduri europene dincolo de perioada maximă prevazută inițial (40.50%);
  9. Altele (5%).
- Publicitate -

Jumătate dintre români sunt irascibili sau au probleme de concentrare din cauza lipsei de somn

Stresul este cel mai important factor care afectează calitatea somnului românilor, fiind menționat de 52% dintre respondenții unui studiu...

Ce cheltuieli poți deduce ca PFA? Lista completă și exemple practice

În calitate de Persoană Fizică Autorizată (PFA), trebuie să înțelegi care sunt cheltuielile pe care le poți deduce pentru...