Aproape un sfert dintre dintre români au remarcat echipe complet noi în localurile pe care le frecventează de la începutul pandemiei, arată un studiu Bookingham.
Astfel, 53% dintre cei care au răspuns că văd un mix între personalul vechi și cel nou, iar 17% au observat noi echipe, formate de la 0.
Regiunea în care cei mai mulți români au raportat schimbări integrale în cadrul personalului din HoReCa este Maramureș.
Aproape o treime dintre clienți văd o schimbare în sens negativ
Datele arată că aceleași regiuni care au observat modificări semnificative în structura personalului, sunt și cele care au raportat schimbări negative în comportamentul angajaților.
11% dintre români au afirmat că angajații se mișcă mult mai greu, 7% au declarat că sunt prea grăbiți, 8% au spus că sunt neatenți, iar 4% au observat că sunt nepoliticoși.
Mai mult, respondenții la studiu au afirmat că mâncarea nu mai este la fel de gustoasă (9%), băuturile nu mai sunt la fel de bune (4%), iar locațiile sunt mult mai puțin îngrijite (8%).
Tot maramureșenii sunt cei mai dezamăgiți de calitatea serviciilor și de comportamentul angajaților din restaurantele pe care le frecventează.
28% dintre români nu vor mai trece pragul localurilor care i-au nemulțumit
Atunci când serviciile și comportamentul angajaților din restaurantele pe care le frecventează nu sunt pe placul lor, românii fie nu vor mai frecventa acel restaurant (28%), fie vor lăsa un bacșiș mai mic sau deloc (27%).
Unii (11%) au spus că s-ar adresa managerului de local, în timp ce alții (11%) ar vorbi direct cu angajatul în cauză.
Conform răspunsurilor oferite de români, calitățile cele mai valoroase ale unui angajat din mediul HoReCa sunt amabilitatea sau promptitudinea (76%).