Care sunt produsele pe care românii le asociază cu gustul copilăriei

81% din români asociază ingrediente specifice cu gustul copilăriei, arată un studiu realizat de platforma de livrări Tazz by eMAG.

Astfel, scorțișoara este ingredientul cel mai asociat cu gustul copilăriei, fiind urmată de lapte, brânzeturi, cartofi și fructe de grădină.

La capitolul deserturi, plăcinta cu mere sau brânză reprezintă gustul inconfundabil de copilărie (aleasă de 15.4% din români), alături de alte prăjituri (7%), clătite (5.6%) și gogoși (4.5%).

Nu lipsesc conservele pregătite în casă. Pe primele locuri sunt castraveții murați în oțet sau saramură (17.1% dintre români), gogoșari murați (13.7%) și zacuscă (9.2%).

Pe partea de onserve dulci, în pe primul loc se află gemurile (38.4%), dulceața (32%) și magiunul de prune (13.4%).

În topul aperitivelor reci cu cel mai reprezentativ gust local se află cârnații (aleși de 18% dintre români), carnea afumată (13%) și salamul (11.5%).

La capitolul brânzeturi, 25% dintre respondenți au ales telemeaua de vacă, în timp ce telemeaua de oaie și brânza de burduf ocupă fiecare câte 16% în topul preferințelor. 

Pe de altă parte, 1 din 3 români comandă la restaurant burgeri, pizza și paste, arătând un interes sporit pentru preparatele internaționale.

- Publicitate -

Piața hotelieră din București a continuat să recupereze scăderile din pandemie

Rata de ocupare a hotelurilor din București a crescut anul trecut la 66% comparativ cu 61% în 2022, însă...

București vs Ilfov. Cum a evoluat piața imobiliară din cele două zone

Tranzacțiile rezidențiale din județul Ilfov au crescut cu 6% în 2023, comparativ cu anul precedent, în vreme ce, în...