Care sunt principalele provocari SEO in general, raportate la clienti si mediul intern?

Search Engine Optimization este, pe cat de populara ca notiune in ultimii ani pe piata de marketing online (din punctul de vedere al tehnicii de promovare a serviciilor si produselor cu rezultate organice pe termen lung, pe care o desemneaza), pe atat de ambigua in ceea ce priveste aplicabilitatea sa in sine si punerea in practica.

Cu alte cuvinte, desi tot mai multe magazine online si branduri, mai mici sau mai mari, care activeaza la nivel national, local sau chiar global apeleaza in ultima perioada la servicii SEO pentru a castiga brand awareness si a se mentine in atentia utilizatorilor de Internet, potentiali clienti pentru un produs, un serviciu sau altul, putini sunt aceia care inteleg cu adevarat domeniul.

Aceasta tendinta, de a apela in masa la servicii SEO, a survenit si drept urmare pandemiei de COVID-19, un moment in care majoritatea brandurilor s-au reorientat mai abitir ca oricand catre spatiul virtual, avand in vedere ca e-commerce-ul a cunoscut o crestere exponentiala in randul cumparatorilor online.

Cu toate acestea, nu putine sunt agentiile SEO care se confrunta cu o serie de provocari cand vine vorba de portofoliul lor de clienti si intelegerea acestora asupra intregii complexitati a tehnicii. Iata doar cateva dintre aceste „dileme” intalnite!

Domeniul este foarte complex si in permanenta schimbare

Fiindca toate actiunile din domeniu intreprinse se raporteaza la Google, putem spune ca domeniul este unul oarecum „instabil” din punctul de vedere al practicilor si activitatilor specifice.

Cu alte cuvinte, deoarece Google isi updateaza periodic algoritmii si „regulile jocului”, nu exista o „reteta” anume a succesului. Mai mult, in cazul in care faci o alegere gresita, Google te poate penaliza intorcandu-se impotriva ta!

Majoritatea clientilor nu inteleg cum functioneaza de fapt SEO

Pe scurt, Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de cautare este o parte componenta a SEM (Search Engine Marketing). Acest tip de marketing se refera la marketingul online prin motoare de cautare.

Astfel, procesul de optimizare SEO este unul foarte vast si complex, necesitand continuitate si perseverenta. Rezultatele se vad in timp, iar succesul scontat este pe termen lung.

Optimizarea tehnica, optimizarea off-page, optimizarea on-page prin cuvinte cheie si expresii de cautare a continutului site-urilor si a mesajelor transmise fac parte din procesul de optimizare SEO, iar aceasta explicatie este una dintre principalele provocari cu care se confrunta specialistii atunci cand vine vorba despre prezentarea domeniului in fata clientilor.

Chiar si specialistii SEO pot interpreta gresit aspecte ale domeniului

Provocarea cea mai mare consta, insa, in faptul ca deseori schimbarile si actualizarile algoritmilor Google sunt incerte, ceea ce duce la confuzii inclusiv din partea specialistilor, ce pot genera erori de strategie.

Cu alte cuvinte, Search Engine Optimization este un domeniu dinamic si imprevizibil, care mereu se afla in schimbare si pe care trebuie sa fii cu ochii clipa de clipa pentru a face cu adevarat performanta atat in cadrul unei agentii, ca specialist „de cariera”, cat mai ales pentru nevoile si specificul fiecarui client in parte caruia trebuie sa-i furnizezi rezultate cel putin satisfacatoare.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...