București-Ilfov: 8 din 9 gospodării aveau acces la internet în 2020

78,2% din totalul gospodăriilor din România aveau acces anul trecut la reţeaua de internet, în creştere cu 2,5% faţă de 2019, arată Institutul Naţional de Statistică (INS).

84,4% dintre gospodăriile din mediul urban au acces la internet, în timp ce în mediul rural ponderea se situa la 69,7%.

Conectarea la internet a fost mai răspândită în rândul gospodăriilor din regiunea Bucureşti-Ilfov (peste 8 din 9 gospodării), urmată de regiunile Vest (84,9%) şi Nord-Vest (81,9%).

La polul opus, cu cele mai mici ponderi, se situau regiunile Sud-Est (72,4%), Nord-Est (73,6%) şi Sud-Muntenia (74,3%).

Tipurile de conexiune folosite la accesarea internetului de acasă sunt în proporţie de 77,5% cele broadband fixe (conexiunile de bandă largă fixe), urmate de conexiunile broadband mobile (66,3%) şi de conexiunile narrowband (13,6%).

Profilul persoanelor cu acces la internet

Proporţia persoanelor cu vârste între 16 şi 74 ani care au folosit vreodată internetul a fost de 85,9%, mai mult cu 3,6% comparativ cu 2019.

Opt din zece utilizatori (79,1%) foloseau în 2020 internetul cu frecvenţă zilnică sau aproape zilnică, în creştere cu 2,1% faţă de anul anterior.

Ponderea persoanelor care au utilizat vreodată internetul a fost de 94,1% în Bucureşti – Ilfov.

Valori mari au mai consemnate în regiunile: Vest (93%) şi Nord – Vest (89,6%). Pe de altă parte, regiunea Sud-Muntenia înregistra o pondere mai mică, de 80,5%.

Proporţia bărbaţilor care folosesc sau au folosit vreodată internetul este puţin mai mare decât cea a femeilor, respectiv 87% faţă de 84,9%.

Anul trecut, ponderea persoanelor din grupa de vârstă 16-34 ani care utilizează internetul a fost de 96,6% în timp ce pentru grupa de vârstă cuprinsă între 55-74 ani, proporţia a ajuns la 65,4%.

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

Piața de fuziuni și achiziții din România a crescut în primele nouă luni din 2024

Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat 198 de tranzacții în primele nouă luni ale anului 2024,...

Marea majoritate a românilor își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie

Un procent de 82% dintre români își cumpără produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în...