Bridgestone achiziționează Tomtom Telematics cu 910 milioane euro

Bridgestone a încheiat un acord cu TomTom pentru achiziționarea diviziei de telematică a acesteia, pentru suma de 910 milioane de euro, în numerar.

Tranzacția va fi încheiată între cel mai mare producător de anvelope și produse din cauciuc din lume și cel mai mare furnizor de soluții digitale pentru administrarea flotelor din Europa, creând cea mai mare platformă de date pentru vehicule conectate.

TomTom Telematics va ajuta Bridgestone să avanseze în demersul său de a deveni lider în soluții de mobilitate în regiune, în timp ce ofertele celor două companii combinate îi vor permite Bridgestone să își extindă baza de clienți pentru anvelope și soluții.

În plus, accesul la date va consolida dezvoltarea și testarea virtuală a anvelopelor de către Bridgestone, precum și inovația conectată în domeniul anvelopelor, cu beneficii pentru toți clienții, inclusiv OEM.

Această nouă investiție continuă demersurile făcute anterior de Bridgestone pentru a-și îmbunătăți capabilitățile digitale. În mod specific, compania a creat capabilități de colectare de date de la senzori, platforme de date și statistici. Au fost lansate astfel mai multe soluții și aplicații digitale, precum Tirematics, Mobox, FleetPulse și Bridgestone Connect.

TomTom Telematics, lider al unei industrii cu o creștere de două cifre, este un partener strategic perfect pentru Bridgestone deoarece deține o bază de utilizatori solidă și în creștere, cu 860.000 de vehicule, dintre care peste două treimi sunt comerciale. Deține un sistem personalizat de ieșire pe piață și o ofertă digitală premium, care include WebFleet și NextFleet. Tehnologiile de bază solide bazate pe analiza datelor se folosesc de o platformă deschisă, scalabilă, sigură și bazată pe cloud. Gestionează în medie peste 800 de milioane de poziții GPS, 3,3 milioane de curse și recepționează 200 de milioane de mesaje pe zi.

Platforma le permite clienților, precum flote comerciale, companii de leasing sau flote corporative, să își eficientizeze operațiunile. Face posibile și parteneriatele cu OEM, de exemplu, datorită experienței de conducere îmbunătățită. Echipa de conducere a TomTom Telematics a reușit să își extindă constant baza de clienți și să mențină profitabilitatea an după an. Compania ocupă și o poziție propice pentru creștere viitoare în domeniul soluțiilor pentru administrarea flotelor și dezvoltarea de noi modele de business bazate pe capabilitățile de software.

- Publicitate -

Brandul românesc 5 to go urcă pe locul 7 în topul european al cafenelelor

Brandul românesc 5 to go, care a depășit recent borna de 600 de locații deschise, urcă pe locul 7...

Mai bine de jumătate din angajații la stat au vârsta cuprinsă între 45 și 65 ani

În sectorul public, majoritatea persoanelor sunt de vârstă mai înaintată, 54% dintre persoanele din categoria de vârstă 46-55 ani...