Brandul românesc 5 to go ocupă locul 10 în topul european al lanțurilor de cafenele în 2021, conform clasamentului anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East, lansat recent.
De altfel, 5 to go înregistrează a doua cea mai spectaculoasă creștere din Europa după numărul de locații deschise, cu 107 cafenele noi într-un an, o creștere de 44.6% față de anul anterior, când se clasa pe locul 12.
Compania are o cotă de piață de 48.7% pe segmentul lanțurilor de cafenele în România pentru anul 2021, iar în 2022 a depășit pragul de 400 unități la nivel național, cu o medie de 16 cafenele noi deschise în fiecare lună.
Previziunile arată că, la finalul anului, cifra de afaceri la nivel de grup va ajunge la 24 milioane euro, aproape dublu față de anul trecut și de aproape 4 ori mai mare decât valoarea din 2020.
Pentru următorii cinci ani, 5 to go vizează extinderea în Spania, Germania, Ungaria, unde deja sunt discuții deschise, dar și Bulgaria, Polonia, Republica Moldova, precum și continuarea construirii prezenței în retail și a portofoliului de produse private-label sub marca 5 to go.