„Biniște”, noul cuvânt românesc care exprimă starea de bine de acasă

„Biniște” este cuvântul ales de români pentru a descrie și exprima starea de bine de acasă.

Peste 13.000 de români au participat la vot pe hygge.storia.ro, unde au avut de ales dintre șase opțiuni: biniște, tyhne, ommi, zeneritate, primidor și lono.

Biniște a fost cuvântul preferat de români, cu 26% din voturi, fiind urmat de tyhne (21%) și ommi (18%).

Ce înseamnă „Biniște”?

Noul cuvânt poate fi definit ca o stare sufletească pozitivă, lipsită de zbucium, de frământări. „Nu făceam nimic și asta era tot ce era de făcut. Eram acasă și era biniște”.

De asemenea, cuvântul se poate referi și la calitatea unui moment sau a unui spațiu de a inspira o liniște aducătoare de bine, un calm binefăcător. Creat din bine + liniște.

„Am intrat, am privit în jur, am zâmbit și m-am bucurat. Ce biniște e la noi acasă!”.

Cum arată starea de bine de acasă pentru români

Aproape 10.000 de români au răspuns la întrebările studiului despre starea de bine de acasă și au participat activ în demersul care a dus la apariția cuvântului biniște.

Pentru majoritatea românilor (42%), prezența unei persoane contribuie mai mult decât orice altceva la starea de bine de acasă. În același timp, camera asociată cel mai des cu liniștea și relaxarea este dormitorul (39%), apoi sufrageria 27%.

Atunci când vine vorba de activitățile de seară, cei mai mulți dintre respondenții studiului au declarat că preferă să petreacă timp cu familia (33%), iar când au fost întrebați care este băutura care le înseninează timpul petrecut acasă, cei mai mulți dintre respondenți au ales ceaiul (37%).

Încântarea de a fi acasă este asociată cel mai des cu sunetul ploii la fereastră (20%), iar pentru cei mai mulți dintre români, argintiul este culoarea care contribuie cel mai mult la aspectul primitor al casei.

Starea de bine de acasă mai poate fi dată și de materialul cel mai plăcut la atingere, iar românii au plasat bumbacul pe primul loc (27%).

De asemenea, momentele fără griji acasă sunt asociate și cu hainele confortabile. Atunci când vine vorba de îmbrăcăminte, românii preferă cel mai des hainele de casă (26%), urmate de pijamalele pereche (21%).

- Publicitate -

TBI Bank își schimbă proprietarul. Va fi achiziționată de o companie americană

4finance Holding S.A. a semnat un acord definitiv pentru vânzarea TBI Bank EAD către Advent International, unul dintre cei...

Domeniile Ostrov, creștere puternică a vânzărilor online pentru gama de vinuri Naiada

În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2025, Domeniile Ostrov au înregistrat o creștere de peste 130% a vânzărilor...