Biedronka se pregătește să se extindă dincolo de granițele Poloniei, scrie Reuters, citându-l pe CEO-ul grupului care deține lanțul de supermarketuri.
„Țara în care am vrea să mergem este România, fie că va fi anul acesta, sau anul viitor”, a spus Pedro Soares dos Santos, CEO Jeronimo Martins.
Pe baza rezultatelor excelente ale Biedronka din 2019, grupul Jeronimo Martins a reușit, pentru prima dată în istorie, să depășească o cifră de afaceri de un miliard euro. Grupul este al doilea retailer alimentar din Portugalia, a treia piață unde operează magazine fiind Columbia.
Biedronka, „buburuza” cu peste 3.000 de magazine
Sub brandul Biedronka („Buburuză” în limba poloneză) funcționau, la sfârșitul anului 2019, 3.002 magazine pe tot teritoriul Poloniei, iar, conform presei poloneze, retailerul va deschide peste 100 de noi magazine în acest an.
Retailerul vinde în special produse locale sau produse sub brandul propriu, precum și produse din Portugalia, în special vin.
Principalul concurent pe piața poloneză este Lidl, dar cu aproximativ 700 de magazine, germanii sunt departe de Biedronka.
Polonezii se simt ca acasă în România
Retailerii polonezi dețin aproape 500 de magazine în România, cei mai mari fiind LPP group, care operează brandurile Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp și House, CCC (71 de unități la sfâeșitul anului 2019), Pepco (care va ajunge la 270 de magazine săptămâna viitoare), 4F și nou intratul pe piața, 50 Style, un retailer polonez de articole sportive.
Mai mult, în urmă cu câțiva ani și retailerul Profi a fost deținut de un fond de investiții polonez, Enterprise Investors.