BCR a acordat credite de peste 3,7 miliarde lei în acest an

BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 3,7 miliarde de lei în S1 2020 în principal datorită creditelor ipotecare.

Vânzările de credite de nevoi personale au scăzut cu 9,3% an pe an, influențate în T2 2020 de consumul scăzut și incertitudinile crescute în contextul pandemiei.

Vânzările de credite ipotecare au crescut cu 25% an pe an în H1 2020 mai ales datorită creșterii produsului ipotecar standard. Creditele noi pentru microîntreprinderi au crescut cu 24% an pe an în S1 2020.

Credite pentru companii și stat

BCR a aprobat credite corporate noi în valoare de 3,2 miliarde de lei în S1 2020.

Stocul de finanțări acordate sectorului IMM (incl. prin subsidiara BCR Leasing) a crescut cu 9% an pe an, atingând valoarea de 6,3 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro) la data de 30 iunie 2020, ca urmare a unei concentrări mai mari pe afacerile noi și pe dezvoltarea sectorului de leasing.

Finanțarea Sectorului Public a crescut cu 16,1% an pe an. Segmentul de Real Estate a crescut puternic cu 20,9% an pe an, ca urmare a tragerilor de fonduri în cadrul proiectelor de birouri și spații comerciale finanțate în ultimul an.

George a ajuns la 900.000 de utilizatori

Platforma inteligentă de banking George a ajuns la 900.000 de utilizatori, în creștere cu 70% față de S1 2019.

Numărul de tranzacții prin George a crescut cu 130% în S1 2020 comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

De asemenea, a fost înregistată o creștere de peste 150% la accesarea de produse bancare în mediul digital, cel mai mare apetit fiind pentru contul George 100% online, care a ajuns la o pondere de 52% din totalul conturilor curente deschise în 2020.

Platforma online Casa Mea App, care gestionează fluxul de documente pentru creditele ipotecare standard, a fost deja utilizată pentru 44% din creditele ipotecare nou acordate.

Performanța financiară a BCR în Semestrul 1 2020

BCR a înregistrat un profit net de 498,9 milioane de lei (103,6 milioane de euro) în S1 2020, față de o pierdere netă de 20,8 milioane de lei (4,4 milioane de euro) în S1 2019, înregistrată ca urmare a constituirii unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în T2 2019.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 9,3% până la 898,2 milioane de lei (186,5 milioane de euro) în S1 2020, de la 822,0 milioane de lei (173,3 milioane de euro) în S1 2019, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 7,0% până la 1.187,8 milioane de lei (246,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 1.110,2 milioane de lei (234,1 milioane de euro) în S1 2019, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți de retail, cât și pe cel corporate.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 14,3% până la 316,2 milioane de lei (65,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 368,9 milioane de lei (77,8 milioane de euro) în S1 2019, determinat de activitatea de business mai redusă și de măsurile implementate în vederea sprijinirii clienților în contextul pandemiei.

Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 12,3% până la 142,9 milioane de lei (29,7 milioane de euro) în S1 2020, de la 162,9 milioane de lei (34,4 milioane de euro) în S1 2019, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai reduse.

Venitul operațional a crescut ușor cu 0,8% până la 1.703,5 milioane de lei (353,6 milioane de euro) în S1 2020, de la 1.690,2 milioane de lei (356,4 milioane de euro) în S1 2019, determinat de venitul net din dobânzi mai mare, parțial compensat de venitul net din comisioane și venitul net din tranzacționare mai mici.

Cheltuielile administrative generale au înregistrat valoarea de 805,3 milioane de lei (167,2 milioane de euro) în S1 2020, în scădere cu 7,2% în comparație cu 868,2 milioane de lei (183,1 milioane de euro) în S1 2019, mai ales ca urmare a contribuției anuale mai mici la fondul de garantare a depozitelor în 2020 versus 2019 și a deprecierii mai scăzute, parțial compensate de cheltuielile cu personalul legate de pandemie din trimestrul al doilea din acest an.

- Publicitate -

Vinerea Mare, ziua cu cele mai multe comenzi înregistrate pe Glovo

Anul trecut, în Vinerea Mare s-a înregistrat cel mai ridicat volum de comenzi prin platforma Glovo din cele trei...

Cum arată centrul de fulfillment operat de Helpship în CTPark Oradea

Helpship operează un centru logistic de 20.000 mp și spații de birouri de 1.200 mp, situate în CTPark Oradea,...