Anual se deschid circa 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa, arată datele Franchwise, iar valoarea investiției în astfel de francize variază între 30.000 de euro și peste 300.000 de euro, în funcție de dimensiune.
Datele companiei arată că recuperarea investiției se face în general între 2,5-3 ani pentru locațiile premiu, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni.
În sectorul HoReCa francizele sunt foarte vizibile, atât prin business-uri locale (SaladBox, Ted’s Coffee, 5 To Go), cât și prin branduri mari internaționale operate în franciză (McDonald’s, KFC, Starbucks, Pizza Hut, Subway).
Extindere internațională pentru francizele românești
Numeroase branduri românești s-au extins deja pe piața internațională prin franciză. Printre acestea se numără SaladBox, care a reușit să depășască granițele și să ajungă în 12 țări, pe trei continente.
O altă poveste de succes este și Tucano Coffee, brand care astăzi este prezent în 10 țări sau Mesopotamia care s-a extins în Ungaria și restaurantul Spartan a ajuns în Barcelona.
Și French Revolution este în discuții pentru a duce produsele sale în Dublin, Irlanda. Rețeaua 5 To Go a intrat pe piața de Ungaria și Slovacia, iar Japanos are unități de franciză în Algeria, Malta, Emiratele Arabe Unite și Franța.