Aproape jumătate dintre tinerii generației Z vor independență financiară

Un sfert dintre aceștia și-au propus să se angajeze în România, în timp ce un procent de 9% (în scădere de la 12% în 2021) vor să se angajeze în afara țării

Situația financiară se află în prim planul atenției Generației Z, fiind considerată mai importantă decât satisfacția împlinirii personale în plan familial sau chiar sănătatea, așa cum reiese dintr-un studiu al Romanian Business Leaders (RBL).

Printre cei mai menționați factori motivatori în rândul tinerilor, se numără independența financiară (47%), împlinirea pe plan personal (44%), starea de sănătate (37%), dorința de a lăsa ceva de valoare în urmă (33%).

Semnificativ mai multe fete menționează independența financiară și dezvoltarea psihică/ emoțională, în timp ce semnificativ mai mulți băieți menționează dorința de faimă/ celebritate.

Ce fac tinerii din Generația Z după terminarea studiilor

În special fetele resimt nevoia de siguranță financiară, majoritatea (52%) fiind preocupate de acest subiect față de doar 42% dintre băieți, dorința de a avea o carieră de succes și cea de a avea libertate de decizie fiind sensibil egală pentru ei.

După terminarea studiilor, tinerii au în vedere angajarea în România (24%, în scădere față de anul trecut 30%), continuarea studiilor în România (24%) și angajarea în altă țară (9%). Semnificativ mai multe fete menționează că vor să lucreze în țară.

Motivul principal al tinerilor pentru care vor să-și construiască o carieră profesională este pentru siguranța sau independența financiară (55%), la mare distanță fiind urmat în ierarhia opțiunilor de necesitatea de dezvoltare personală (14%).

Pentru majoritatea tinerilor, posibilitatea lucrului de la distanță care să le permită opțiunea de a călători și munci în același timp (61%)  îi poate motiva să își atingă obiectivele mai repede, același procent întrunind și opțiunea lucrului de acasă.

Planuri dupa finalizarea studiilor pentru tinerii din Generatia Z

Pentru cei care iau în calcul opțiunea de angajare, cel mai important criteriu pe care îl folosesc în selectarea unui loc de muncă este satisfacția oferită de ceea ce fac.

Trei sferturi dintre ei se ghidează după acest principiu, iar mai mult de jumătate dintre participanții la studiu (53%) urmăresc să obțină un pachet salarial cât mai consistent. Aproape tot atâția (51%) preferă un program de lucru flexibil și posibilitatea de a lucra de la distanță.

Percepția asupra beneficiilor extrasalariale plasează ca principale beneficii de bază tichetele de masă și asigurările de sănătate sau abonamentele medicale, ambele întrunind opțiunile a 73% dintre respondenți.

Beneficiile speciale care îi atrag pe tineri către un loc de muncă sunt abonamentul la sala de sport și cadourile primite de la angajator (66%) fiind îndeaproape urmate de asigurarea chiriei (65%).

Mai multe știri financiare

CITEȘTE ȘI: Generația Z schimbă regulile în piața muncii

- Publicitate -

BYD a lansat pe piața locală un hatchback 100% electric, creat pentru mediul urban

Dolphin Surf este a opta mașină 100% electrică lansată de BYD în Europa în mai puțin de trei ani...

BIPA, brandul de drogherii al grupului REWE, intră pe piața din România

Dezvoltarea rețelei de drogherii BIPA în Austria, Croația și a supermaketurilor PENNY pe plan local în ultimii ani a...