Aproape jumătate dintre angajații români lucrează în fiecare zi de la birou

În prezent, aproape jumătate dintre angajații români (48%) lucrează în fiecare zi de la birou, arată un studiu realizat de Skanska.

18% dintre angajații români lucrează într-un regim hibrid, cu 3 sau 4 zile pe săptămână la birou, în timp ce 20% din angajații români lucrează doar de la domiciliu.

Dacă ar avea această posibilitate, 27% dintre români ar opta pentru munca de la birou de cel puțin 3-4 zile pe săptămână ca fiind modelul ideal de lucru.

Alți 22% dintre ei și-ar dori să lucreze exclusiv de la birou și 19% ar prefera să lucreze doar de acasă.

Pentru români primează condițiile bune în care lucrează de acasă (53%), urmate de timpul economisit pentru că nu mai fac naveta (51%) și ușurința organizării vieții de familie (49%).

Ce așteptări au românii de la birou

Printre primii trei indicatori ai unui birou ideal pentru români se numără dotarea cu echipamente IT de înaltă calitate (39%), spații verzi (33%) și cafenelele, cantinele sau restaurantele.

Alte aspecte cruciale includ un spațiu liniștit care să permită concentrarea (32%) și iluminat profesional al spațiului care să nu obosească ochii (27%).

Românii vor să aibă spațiu separat sau individual de lucru (18%) și locuri speciale destinate socializării cu echipa și sesiunilor creative (18%).

Ce rețineri au oamenii cu privire la reîntoarcerea la birou

Printre reținerile pe care românii le au cu privire la reîntoarcerea la birou, se numără teama de contactarea virusului odată cu întoarcerea la birou (26%).

Alți 17% nu vor să-și petreacă timpul într-un spațiu închis, iar 14% sunt nemulțumiți de imposibilitatea de a servi o masă caldă și sănătoasă la muncă.

Studiul mai arată că standardele sanitare ridicate pot încuraja revenirea la lucru în birouri, în timp ce lipsa acestora provoacă teama de a contracta virusul.

Dezinfectarea zilnică a biroului (41%), densitatea mai mică a populării birourilor (37%) și soluțiile contactless (37%) sunt principalii factori care ar afecta pozitiv sentimentul de siguranță al angajaților.

- publicitate -