Aproape jumătate dintre angajații români lucrează doar de la birou

Conform rezultatelor unui studiu Skanska, 45% dintre angajații români lucrează doar de la birou (față de 48% în mai 2021), în timp ce 20% lucrează exclusiv de acasă.

La nivelul Europeai Centrale și de Este, peste jumătate dintre respondenți (52%) susțineau, la momentul desfășurării studiului, că lucrează doar de la birou.

16% dintre angajați consideră modelul ideal de lucru ca fiind cel hibrid, cu 3-4 zile pe săptămână lucrate de la birou și restul de la domiciliu.

Doar 10% dintre angajații români ar opta să petreacă 1-2 zile lucrând la birou și restul de acasă.

Interesant, România, alături de Ungaria, este cea mai flexibilă țară din regiune în ceea ce privește modelul de lucru impus de angajator.

O treime dintre respondenții români sunt liberi să decidă zilele de lucru la birou și de la domiciliu.

Mai mult, datele arată că România este țara cel mai bine organizată în ceea ce privește sistemele de planificare a muncii de birou.

Astfel, 42% dintre respondenți susțin că în compania lor există un instrument de planificare care ajută la organizarea activității.

Ce efecte are munca remote pentru angajații români?

Pentru angajații români, zilele limitate de lucru la birou au un impact negativ semnificativ asupra unor aspecte importante.

Printre acestea se numără integrarea în echipă a noilor angajați (44%), relațiile sociale și profesionale dintre angajați (41%), lucrul în echipă (37%) și activități comune (37%).

În același timp, efectele negative se resimt și atunci când vine vorba de recrutarea noilor angajați (31%).

Referitor la lucratul de acasă, românii îl asociază pozitiv cu sentimentul de libertate (32%), confortul din timpul programului de lucru (26%) și o stare de mulțumire (26%). Le oferă, de asemenea, satisfacție (20%) și sentimentul de securitate (20%).

Pe de altă parte, însă, angajații români percep lucratul de la domiciliu mai negativ decât alții și sunt afectați de singurătate (29%), frustrare (25%) și nesiguranța locului de muncă (25%), dor/lipsă (20%), tristețe (19%) și dezamăgire (19%).

- publicitate -