Aproape jumătate dintre angajați își suplimentează veniturile printr-un al doilea job

Dintre aceștia, 38,7% câștigă la al doilea job între 20% și 30% față de salariul de la locul de muncă principal

Un procent de 44,5% dintre participanții la cel mai recent sondaj derulat de eJobs spun că au nevoie să își suplimenteze veniturile lunare, motiv pentru care au un al doilea loc de muncă.

Dintre aceștia, 29,5% lucrează, concomitent, în două părți, de luni până vineri, 11,2% lucrează full time de luni până vineri și part time în weekend, 11,6% adaugă, ocazional, proiecte extra, iar 3,8% lucrează part time.

Întrebați cât de mult câștigă în plus cu ajutorul celui de-al doilea job, 38,7% au menționat un interval cuprins între 20% și 30% față de salariul de la locul de muncă principal.

Un procent de 18,8% își suplimentează veniturile cu 30% – 40%, 14,9% cu 40% – 50%, iar 9,9% cu peste 50%. Pentru 13,4%, al doilea job aduce o dublare a salariului, în timp ce pentru 4,3% al doilea job este mai bine plătit.

Interesant este că mai mult de jumătate dintre respondenți (56,8%) spun că al doilea job este într-un domeniu complet diferit de locul de muncă principal.

În ce condiții ar renunța românii la al doilea job

46,8% dintre cei care au două joburi ar renunța la unul dintre ele dacă ar ajunge, într-una din părți, la un salariu care să acopere cheltuielile lunare pe care le au.

12,1% ar face acest lucru dacă nu ar reuși să mai mențină un echilibru între viața personală și cea profesională și tot atâți ar rămâne cu un singur job dacă s-ar simți epuizați din punct de vedere fizic și emoțional.

Pe de altă parte, 7,4% au deja planul făcut și vor renunța imediat ce vor strânge banii necesari pentru o achiziție importantă pe care o au programată.

La fel de mulți sunt conștienți că, dacă nu ar putea lucra de acasă, le-ar fi imposibil să aibă două joburi, în timp ce 21,1% spun că nu există niciun motiv care i-ar putea face să rămână doar cu un singur job.

MONEY BUZZ ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

CITEȘTE ȘI: StudentPath, platforma care transformă studenții în candidați pe piața muncii

- Publicitate -