Aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est se înregistrează în România

Cifra de afaceri a comerțului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde euro în 2021, în creștere cu 11% față de 2020

Cu o creștere de 13% la nivel european în 2021, până la 718 miliarde euro, comerțul electronic a reprezentat pentru mulți oameni principala sursă de aprovizionare în perioada pandemiei de COVID-19, se arată în Raportul 2022 privind comerțul electronic european publicat de către Ecommerce Europe și EuroCommerce.

În România, cifra de afaceri a comerțului electronic a fost estimată la 6,2 miliarde euro în 2021, în creștere cu 11% față de 2020, iar pentru 2022 sectorul este estimat să crească cu 13%.

Astfel, vânzările realizate în România au reprezentat anul trecut aproape jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, estimat la 14 miliarde euro.

Europa de Vest este, de departe, cea mai puternică regiune în ceea ce privește vânzările realizate prin intermediul comerțului electronic, deținând 63% din totalul înregistrat în 2021.

Europa de Sud urmează pe locul doi, cu doar 16% din totalul vânzărilor, în timp ce Europa Centrală și Europa de Nord vin pe al treilea și al patrulea (10% și, respectiv, 9%), iar Europa de Est (2%) pe ultimul loc.

În cifre absolute, Europa de Vest valoarea vânzărilor în online s-a ridicat la 450 miliarde euro în 2021, în timp ce în Europa de Sud s-a ridicat la 118 miliarde euro, iar Europa Centrală la 70 miliarde euro.

Europa de Nord a fost chiar în urma Europei Centrale, cu 67 miliarde euro, urmată de Europa de Est, cu vânzări care s-au ridicat la 14 miliarde euro.

73% din populația care utilizează internetul în Europa a cumpărat online

Alte constatări cheie arată că, în 2021, 73% din populația care utilizează internetul în Europa a cumpărat online, în scădere ușoară, cu 1% față de 2020.

Pentru prima dată, Europa de Nord a înregistrat cea mai mare pondere de cumpărători online, de 86% dintre utilizatorii de internet în 2021. Europa de Nord este urmată de Europa de Vest cu 84% și Europa Centrală cu 75%.

În Europa de Est, 46% dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online în 2021. În România, acest procent s-a ridicat la 44%.

CITEȘTE ȘI: PayU estimează că tranzacțiile online vor crește cu 150%

- publicitate -