Vânzările de autoturisme „verzi” noi au crescut cu 40% în primele două luni ale anului. Au fost vândute 1.669 de unităţi, conform datelor APIA.
Cele mai multe achiziţii au fost în categoria autoturismelor hibrid, 1.144 de unităţi, în creştere cu 35,9%.
Toyota, cu 969 unităţi, conduce în topul celor mai vândute modele de autoturisme hibrid, fiind urmată de Hyundai (110), Ford (24), Lexus (18), Honda (11), Subaru (6), Renault (5) şi Kia (1).
Vânzările de mașini plug-in hybrid au crescut spectaculos, cu 83,6%, până la 224 de unităţi.
Volvo conducea în top, cu 49 de unităţi plug-in hybrid comercializate, fiind urmat de BMW, 40 unități, Mercedes Benz (39), Renault (24), Mitsubishi (15), Ford şi Porsche (câte 9), Mini (7), Skoda (6) şi Hyundai (6).
Modelele full electrice au înregistrat o creștere de 30,3%, până la 301 unități.
Volkswagen a vândut cele mai multe mașini electrice, 96 de unităţi, urmată de Peugeot, 34 unități, BMW (27), Hyundai (21), Renault (20), Mini (18), Nissan, Opel şi Skoda (câte 12) şi smart (11).
Ponderea autoturismele full-electrice și hibrid a crescut de la 5,7% în ianuarie-februarie 2020 la 13,1%, în primele două luni din acest an.