Librex a încheiat anul 2021 cu afaceri de 1,5 milioane euro, iar cărțile publicate în regie proprie au reprezentat aproximativ 12% din vânzări.
Până la finalul anului, Librex urmează să lanseze 50 de cărți în cadrul editurii, cu scopul de a crește ponderea acestora în business la 19%.
Compania urmează să își dezvolte oferta de cărți în format electronic, e-book și audiobook, vizând cu predilecție categoriile de beletristică și dezvoltare personală.
De asemenea, website-ul librăriei va fi schimbat până la finalul anului cu o variantă optimizată în ceea ce privește design-ul, experiența de navigare și de cumpărare a utilizatorului în platformă.
Compania a crescut bugetele de marketing dedicate campaniilor promoționale, motiv pentru care, în 2022, valoarea coșului mediu de cumpărături a crescut cu 10%, la 117 lei.
Ce citesc românii
2022 este primul an în care categoria de beletristică se află în scădere sensibilă, de 5%, în timp ce categoria de dezvoltare personală, spiritualitate și educație financiară a crescut cu 6%.
Dintre cărțile publicate în regie proprie, cea mai bine vândută dintre acestea este „Povestea vieții mele”, o colecție specială de patru volume dedicată centenarului încoronării Reginei Maria, cu un tiraj de 10.000 de exemplare comercializate la doar două luni de la lansare.
Cele mai bine vândute zece cărți de la începutul anului
- Când corpul spune NU (Gabor Maté);
- Povestea vieții mele (Maria, Regina României);
- Dicționarul Ortografic Ortoepic Morfologic al Limbii Române;
- Crima perfectă. Instrucțiuni pentru fete cuminți (Holly Jackson);
- Tată bogat, tată sărac (Robert Kiyosaki).
În ceea ce privește obiceiurile de achiziție, cele mai multe comenzi au venit din București, urmat de Cluj-Napoca, Iași, Prahova, Timiș și Brașov.
De asemenea, comenzile plasate de pe terminale mobile și cumpărăturile efectuate prin plata cu cardul au crescut sensibil în acest an, cu 4%, respectiv 5%.