Apple păstrează coroana pentru cel mai valoros brand din lume, pentru al doilea an consecutiv, în topul celor mai valoroase 100 de branduri la nivel global în 2023, realizat anual de Kantar.
Pentru anul acesta, marca Apple este evaluată la 880 miliarde de dolari. Google (valoare de 577,683 milioane dolari) și Microsoft (valoare de 501,856 milioane dolari) completează top trei branduri globale.
Între cele mai valoroase zece branduri în 2023 se clasează și Amazon, McDonald’s, Visa, Tencent, Louis Vuitton, Mastercard și Coca-Cola. Doar Tencent (China) și Louis Vuitton (Franța) nu sunt companii americane.
Global, doar 16 branduri din 100 au crescut în valoare – Airtel (locul 76; +24%) și Pepsi (locul 91; +17%) înregistrând cele mai mari creșteri în valoare față de 2022.
După ce anul trecut au ieșit din Top 100, două branduri au revenit în top – inclusiv Colgate (locul 95), Sony (locul 99) și Pampers (locul 100). Două noi branduri din China au intrat în clasament: Shein pe poziția 70 și Nongfu Spring pe 81.
TikTok (locul 41) este perceput în continuare ca al doilea cel mai revoluționar (disruptive) brand din Top 100, după Tesla (locul 25). Tesla continuă să fie considerat un brand ce schimbă cu adevărat regulile jocului.
Fast Food a fost a doua cea mai performantă categorie după tech. Printre brandurile care au avut o performanță foarte bună în acest sector se numără Burger King, Chick-Fil-A și Starbucks.