Deloc surprinzător, giganții din tehnologie domină topul global al brandurilor. Apple ocupă locul 1, fiind urmat de Amazon, Microsoft și Google.
Conform Best Global Brands 2021, valoarea brandului Apple a crescut cu 26% până la peste 408 miliarde USD. Și valoarea brandului Amazon a crescut cu 24%, până la aproape 250 miliarde USD.
În automotive, Toyota este cel mai valoros brand al lumii, fiind urmată de Mercedes Benz, BMW și Tesla. Interesant este că dintre toate companiile auto prezente în top, doar valoarea brandului Honda a scăzut cu 2%, restul au înregistrat creșteri.
În sectorul băuturilor, Coca-Cola ocupă locul 1 cu o valoare a brandului de peste 57 miliarde USD, fiind urmată de Pepsi (19,43 miliarde USD) și Nescafe.
Pe sectorul băuturilor alcoolice, cel mai mare brand este Budweiser, urmat de Corona, Jack Daniel’s și Heineken.
Clasa brandurilor de lux este dominată de Louis Vuitton (valoare de 36,76 miliarde USD), urmat de Chanel, Hermes, Gucci și Cartier.
În categoria restaurantelor, McDonald’s, cu o valoare a brandului de 45,86 miliarde dolari, ocupă locul 1, fiind urmat de Starbucks (13 miliarde USD) și KFC (5 miliarde dolari).
IKEA este cel mai valoros brand de retail din lume, fiind urmată de H&M, Zara, eBay și Sephora. În nișa de articole sportive, Nike ocupă locul 1, iar Adidas locul al doilea.