All the European investment, retail, real estate, office and industry news in English language

joi | 3 decembrie | 2020
2.9 C
București

Apiary Book vizează 150.000 de euro prin equity crowdfunding

Apiary Book, o aplicație pentru managementul stupinei la nivel global, vizează să obțină 150.000 de euro prin equity crowdfunding pe SeedBlink.

Runda totală de finanțare este de 200.000 de euro, aceasta fiind condusă de fondul de investiții GapMinder.

Apiary Book este o aplicație pentru managementul activităților dintr-o stupină, monitorizarea stupilor, analiza datelor familiilor de albine și a factorilor de mediu care pot afecta sănătatea lor.

Aplicația a fost lansată ca un proiect personal în 2015 de către Bogdan Iordache (43 de ani), un antreprenor cu peste 20 de ani de experiență în domeniul IT.

- PUBLICITATE -

Compania a fost însă înregistrată și a devenit un business în 2018, la finalul aceluiași an alăturându-se și Ionut Țăranu (45 de ani), specialist cu peste două decenii de experiență în IT. 

În prezent, Apiary Book este cea mai de succes aplicație pentru apicultori la nivel mondial, cu 22.000 de utilizatori activi în fiecare lună. Platforma este disponibilă în Google Play și are versiuni în 18 limbi. Până acum a fost descărcată de peste 160.000 de ori.

Evaluare de 1,25 milioane de euro

Pentru suma de 150.000 de euro vizată prin equity crowdfunding SeedBlink, co-fondatorii Apiary Book cedează un pachet de 10,34% dintre acțiuni, evaluarea companiei fiind astfel de 1,25 milioane de euro pre-money.

În această rundă de finanțare s-a alăturat și fondul de investiții GapMinder cu o investiție de 50.000 de euro.

Este pentru a doua oară când GapMinder investește în Apiary Book, prima oară fiind în 2018, cu suma de 25.000 de euro (investiție pre-seed).

În 2018, Apiary Book a câștigat premiul de cel mai bun start-up agritech din România în cadrul competiției Startup Europe Awards.

Planurile celor doi co-fondatori sunt ca la finalul lui 2021 să ajungă la 50-60.000 de utilizatori.

De asemenea, aceștia estimează că veniturile vor crește de la 10.000 de euro anul acesta la aproximativ 250.000 de euro în 2021. Compania generează venituri de aproximativ jumătate de an, banii provenind din abonamente și publicitate.

În 2021: Creștere rapidă în străinătate, market place și încă o finanțare

Dintre cei 22.000 de utilizatori ai Apiary, doar 800 sunt din România.

Țara noastră este unul dintre cei mai mari producători de miere din Europa, în 2018 fiind pe locul al doilea după Spania raportat la numărul de stupi, potrivit Comisiei Europene.

România raporta 1,85 de milioane de stupi în urmă cu doi ani, mai mult cu 15,3% față de 2017, aceasta fiind cea mai mare creștere la nivelul UE.

Pe de altă parte, în privința numărului de apicultori, România a fost în perioada 2017-2019 pe locul a nouălea in Europa, cu aproximativ 23.000 de crescatori de albine, conform aceluiași raport.

La nivel mondial sunt aproximativ 5-6 milioane de apicultori și în jur de 92 de milioane de stupi.

Dintre utilizatorii Apiary Book din alte țări, predomină cei din Europa (în special Franța, Italia, Rusia), SUA și Canada, aceștia reprezentând 62% dintre clienți.

În 2021 managementul vizează extinderea în special pe piața europeană și pe cea nord-americană, iar din 2022 în Brazilia, India și China.

Co-fondatorii Apiary Book vizează ca la finalul anului viitor să obțină o finanțare de 700 – 800.000 de euro, valoarea companiei urmând să urce de la 1,25 milioane de euro în prezent la 4-5 milioane de euro.

- PUBLICITATE -