Apetitul românilor pentru evenimente culturale a scăzut puternic în ultimii ani

La nivelul consumului cultural în spațiul public, efectele pandemiei se resimt considerabil, singura creștere înregistrată fiind de 14% pentru vizitarea monumentelor istorice sau a siturilor arheologice, cel puțin o dată pe an, arată datele Barometrului de Consum Cultural 2022.

Au scăzut puternic participarea la spectacole de teatru (de la 29% în 2019, la 20% în 2022), vizionarea de filme la cinematograf (de la 35% în 2019, la 26% în 2022).

Tot în scădere sunt și mersul la bibliotecă (de la 28% în 2019, la 17% în 2022), vizitarea muzeelor, expozițiilor sau galeriilor de artă (de la 38% în anul 2019, la 30% în anul 2022).

Consumul cultural s-a mutat online

Pe de altă, pandemia a crescut consumul de muzică (la 96% în 2022, față de 85% în 2019), iar vizionarea programelor TV a crescut la 97% în 2022, față de 92% în 2019.

Barometrul evidențiază o creștere a utilizării internetului la 85% în 2022, față de 70% în 2019, iar procentul de utilizare a rețelelor de socializare a atins 88% în 2022, față de 79% în 2019.

Astfel, 26% dintre respondenți au cumpărat cărți, CD-uri, bilete la teatru, bilete la evenimente culturale online în 2022, față de 16% în 2019, iar 51% au vizionat filme sau programe TV online față de 27% în 2019.

Mai mult, vizitarea website-urilor muzeelor, bibliotecilor, festivalurilor, teatrelor, paginilor cu evenimente culturale a crescut la 40% în 2022, de la 12% în 2019.

CITEȘTE ȘI: Comportamentul de consum al românilor după declararea carantinei

MONEY BUZZ | ȘTIRI BUSINESSȘTIRI ECONOMICE | ȘTIRI FINANCIARE |

- Publicitate -

Ultimele

Apartamentele cu două camere au fost cele mai căutate în acest an în București

În București, cele mai căutate apartamente pentru închiriere și vânzare, în perioada ianuarie-octombrie 2023, au fost apartamentele cu două...