Angajații majorității companiilor vor continua ca, aproximativ 40% din timp, să își desfășoare activitatea de acasă, cel puțin până la sfârșitul lui 2020, arată un studiu al HPDI (Human Performance Development International).
În restul timpului, angajații vor lucra de la birou, dar procesul de digitalizare se va accelera, angajatorii dorindu-și să fie și mai bine pregătiți pentru situații similare, care ar putea apărea în viitor și ar putea necesita munca de la distanță a majorității personalului.
HPDI a desfășurat recent o cercetare cu ajutorul celor peste 3.000 de participanți la webinariile pe care le-a organizat, începând cu a doua jumătate a lunii martie.
36% dintre respondenți au nominalizat lipsa înțelegerii emoțiilor și a trăirilor personale ca principal impediment al muncii de acasă. Transmiterea defectuoasă a informației a constituit cea mai mare provocare pentru 28% dintre angajații incluși în cercetare, iar 23% au fost nemulțumiți în special de creșterea timpilor de răspuns, în lipsa interacțiunii directe. În proporție de 13%, angajații au considerat că activitatea le-a fost îngreunată în special de probleme care au ținut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.
Potrivit HPDI, piața programelor de educație pentru angajați va trece prin schimbări care urmează modificarea paradigmei în care își desfășoară activitatea companiile.
În condițiile în care măsurile de relaxare luate de autorități vor continua, piața de training își va reveni treptat, de la lună la lună, pentru ca spre sfârșitul anului să se stabilizeze la o oarecare normalitate.
În cel mai bun caz, segmentul de teambuilding-uri va reîncepe să adune oameni, în grupuri mai mici și respectând normele de distanțare socială, în iulie – august.