Analiză ReMax: 25% din tranzacții sunt intermediate de agenți

Potrivit analizelor realizate de RE/MAX. pe piaţa din România doar 25% din tranzacţiile imobiliare sunt intermediate de agenţi, în timp ce în alte state procentul poate ajunge până la 95%. Motivul principal este reprezentat de lipsa de încredere a clientului în agentul imobiliar.

„În acest moment, pe piaţa din România, procentul tranzacţiilor intermediate de un agent imobiliar este de doar 25%. Prin comparaţie, în Canada, 95% din trazacţii se realizează prin intermedierea oferită de un agent imobiliar, iar în alte ţări din Vestul Europei procentul ajunge la 65%”, a declarat Răzvan Cuc, Director Regional RE/MAX România.

Acesta a subliniat, de asemenea, că, această diferenţă majoră este dată, cu precădere, de lipsa încrederii clienţilor în agenţii imobiliari. Este însă important de menţionat că, de foarte multe ori, clienţii nu au primit un beneficiu major prin colaborarea cu un agent imobiliar. Reprezentantul RE/MAX România mai susţine că aceste probleme sunt generate în primul rând de lipsa unui set de norme care sa reglementeze această industrie, cât şi de lipsa unei educaţii specifice în acest sens.

„Credem că şi pe piaţa din România, ca şi pe alte pieţe europene, ar trebui să existe reprezentarea exclusivă prin care un agent imobiliar să reprezinte interesele unei singure părţi – cumpărător sau vânzător. În acest fel acesta va gasi cele mai bune variante pentru partea pe care o reprezintă, iar clientul va fi mult mai mulţumit”, a mai spus Răzvan Cuc.

Cum ar trebui ales un agent imobiliar

Reprezentantul RE/MAX România a declarat, în plus, că alegerea agentului imobiliar este foarte importantă pentru ca, la finalul tranzacţiei, clientul să fie mulţumit de serviciile primite.

„Recomandările sunt un criteriu important după care un client alege agentul. De asemenea, apartenenţa la un brand este importantă şi oferă o garanţie asupra serviciului, la fel ca şi instrumentele pe care le are agentul pentru a-l servisa: marketing şi promovare, portofoliul de clienţi si tranzacţii realizate, nivelul de educaţie şi, în mare măsură, abilităţile agentului de a relaţiona cu clientul şi de a transmite încredere şi profesionalism”, a mai spus Răzvan Cuc.

De asemenea, este important ca fiecare client să se asigure că agentul i-a înţeles interesele şi că i le reprezintă în piaţă până la găsirea celei mai bune proprietăţi.

- Publicitate -

1 COMENTARIU

  1. In primul rand in Romania clutura tranzactiilor imobiliare specifica statelor dezvoltate nu a patruns si societatea noastra. Acest fapt cumulat si cu lipsa de pregatire a agentilor imobiliari indeparteaza potentialii clienti. Romanii inca au dificultati in a se obisnui cu nivelul (pe care-l considera ridicat) al comisioanelor practicate de agentiile de profil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Wizz Air mai aduce două aeronave Airbus A321neo la București și își deschide bază la Aeroportul Băneasa

Operatorul aerian Wizz Air mai aduce două aeronave Airbus A321neo de ultimă generație la București și deschide a doua...

Auchan aduce conceptul de magazin ATAC Hiper Discount și în București

Rețeaua ATAC Hiper Discount a Auchan va ajunge și în București prin inaugurarea unui magazin pe Șoseaua Chitilei, în...