Al doilea an pandemic a fost mai greu pentru angajații români decât primul, atât din punct de vedere personal și emoțional (42%), cât și profesional (38%).
Nevoiți să lucreze de acasă o perioadă lungă de timp, aproape jumătate (47%) dintre ei nu au reuşit să echilibreze viaţa personală cu volumul de muncă.
Mai mult, aceștia cred că au suferit sau suferă de burnout, spre deosebire de anul trecut, când procentul angajaților care au admis că au trecut prin așa ceva a fost sub 30%.
Volumul mare de muncă (23,4%), epuizarea psihică (22,7%), pandemia și starea de anxietate pe care o provoacă (19,7%) reprezintă principalii trei factori de stres.
Mai bine de 45% dintre cei intervievați de BestJobs au perceput sarcinile de serviciu extrem de stresante și dificile în toată această perioadă.
Pentru 18% activitatea s-a desfășurat normal, fără să se fi simțit presați sau stresați acum mai mult decât în condiții obișnuite de lucru.
În ultimul an, 14,4% dintre angajații care au răspuns la sondajul BestJobs au cerut ajutorul unui specialist pentru a-și menține sănătatea psihică.
Alți 24,2% intenționează să apeleze și ei la terapie de specialitate sau la coaching profesional în perioada următoare, pentru a fi ajutați să gestioneze mai bine stresul.
De altfel, cuvintele care descriu anul 2021 pentru cei mai mulți dintre angajații români sunt adaptare (41%), oboseală extremă (38,6%), dezbateri despre vaccinare (37%).
Urmează speranță (35,6%), restricții (34%) și depresie (21,2%).