Ai o afacere? Află cum poți contribui la protejarea mediului înconjurător

Deși trăim într-o eră digitală, cererea de produse de birotică și papetărie este într-o continuă creștere la nivel mondial. Acest lucru nu poate fi interpretat decât ca o dovadă clară că oamenii nu sunt pregătiți să renunțe la pix și hârtie. Mai mult, estimările făcute de jucători majori în piața mondială de papetărie si birotică arată că trendul crescător al cererii deproduse de papetărie și birotică va continua să se mențină în anii următori. Desigur că cei mai mari consumatori de astfel de produse sunt companiile însă nici cererea generată de utilizatorii casnici nu este de neglijat.

Din păcate, această cerere în continuă creștere vine și ca urmare a risipei, aspect subliniat de un studiu al celor de la Xerox, studiu ce arată că jumătate din colile de hârtie imprimate sunt aruncate în următoarele 24h iar 30% dintre ele nu sunt niciodată ridicate din imprimantă. O altă statistică subliniază faptul că în medie, un angajat al unei companii va folosi aproximativ 10 000 de coli de hârtie anual și va genera aproximativ un kilogram de deșeuri de hârtie și carton zilnic!

Dacă luăm în considerare doar cifrele de mai sus, fără să mai vorbim și de deșeurile de plastic sau de gunoiul menajer generate la nivelul unei companii, și le înmulțim cu numărul de angajați, vom realiza foarte repede că volumul de deșeuri generat de totalitatea angajatilor companiei respective este unul îngrijorător, dacă ne gandim la impactul pe care deșeurile îl au asupra planetei.

Cum poate o companie să contribuie la protejarea mediului înconjurător

Indiferent de dimensiunea companiei, de la cea mai mică pană la cea mai mare, responsabilitatea reciclarii și a protejării mediului îi revine aproape în întregime. De ce? Pentru că, indiferent cât de bine intenționați sunt angajații companiei respective, dacă nu au anumite condiții care să îi încurajeze să recicleze, nici nu o vor face. Ne referim aici la partea logistică a reciclării, mai exact la instalarea unor coșuri de gunoi pentru colectare selectivă în birourile companiei.

Ca parte a acestui efort de protejare a mediului, ar fi bine să existe și un program de informare care să explice care sunt efectele poluării, cum poate poluarea să impacteze angajații la nivel personal și ce poate face fiecare dintre ei pentru reducerea gradului de poluare. Conștientizarea amprentei pe care fiecare dintre noi o lasă asupra mediului înconjurător, este o armă foarte puternică în lupta împotriva poluării, ea aducând cu sine o asumare a responsabilității față de mediu.

Un alt lucru pe care-l poate face o companie este să încurajeze reducerea risipei de hârtie, de exemplu. Reducând risipa, compania va contribui în mod direct la salvarea resurselor necesare producerii hârtiei (industria producătoare de hârtie este una dintre cele mai poluante industrii la nivel global). Pentru a reduce risipa de hârtie poți veni cu o politică unitară care să fie aplicată în întreaga companie. O astfel de politică poate stabili ce mailuri sau dacă acestea pot fi imprimate pe hârtie, poate limita consumul de hârtie de imprimantă, poate opta pentru prezentări sau cataloage digitale, poate stipula anumite bonusuri pentru cei ce se implica activ în programe de colectare selectivă și reciclare, etc.

 Pe lângă reducerea risipei, orice companie are varianta de a achiziționa “produse verzi” adică produse obținute din materiale reciclate sau din materiale bio, sau al căror proces de fabricare presupune emisii reduse de carbon. Despre astfel de produse poți citi mai mult în “pagina verde” de pe site-ul Austral.

Iar dacă o companie dorește să meargă până la capăt în efortul său de a reduce poluarea și de a îmbunătăți calitatea vieții angajaților săi, aceasta poate organiza diverse campanii în acest sens.

Un exemplu de succes poate fi plantarea de copaci. O astfel de campanie fi în același timp și o ocazie de relaționare între angajații unei companii. La fel de bine, se poate organiza și o campanie de strângere a deșeurilor din natură. În cazul în care, dintr-un motiv sau altul, organizarea unei astfel de campanii este prea mult pentru o companie, există și varianta înscrierii și participării la campanii organizate de diferite asociații de protecția mediului.

Ca și bonus, tot ceea ce face o companie pentru protecția mediului va contribui la crearea unei imagini pozitive. Până la urmă nu este nicio rușine în a obține capital de imagine ca urmare a eforturilor depuse! Crearea unei pagini dedicate protecției mediului pe site-ul companiei este primul pas în acest sens și nu este un lucru costisitor. O astfel de pagină va face publice toate campaniile în care companie se implică, toate acțiunile pe care le întreprinde pentru protejarea mediului. În plus, o pagină de acest fel poate acționa și ca un exemplu demn de urmat pentru alte companii.

- Publicitate -

Câte mașini noi vinde Dacia în Europa? Sandero și Duster, preferatele cumpărătorilor

Dacia este compania autohtonă aflată pe primul loc în topul exporturilor. Dar câte mașini vinde în Europa și care...

FAN Courier, afaceri de aproximativ 280 milioane euro și 2.000 de lockere în 2024

FAN Courier încheiat anul 2024 cu afaceri de 1.385 miliarde lei (aproximativ 280 milioane euro), în creștere cu 12,5%...