Agroland, compania care deține cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a încheiat primul semestru din 2020 cu o cifră de afaceri de 25,5 milioane de euro, în creștere cu 18% față de aceeași perioadă din 2019.
Profitul net s-a situat la 1,75 milioane euro, o valoare de aproape patru ori mai mare decât cea înregistrată pe parcursul lui 2019.
Agroland a raportat, în S1 2020, unele dintre cele mai bune rezultate din cei peste 20 de ani de existență pe piața locală.
Potrivit reprezentanților companiei, tendința ascendentă se datorează atât oportunităților generate de criza COVID-19 pe acest segment de piață, cât și a investițiilor realizate de Agroland în 2019, care au vizat diversificarea gamei de produse și deschiderea de noi magazine.
În primele șase luni ale anului curent, indicatorul EBITDA, care include profitul operațional și cheltuielile de amortizare, s-a situat la 2,2 milioane de euro, în timp ce același indice aferent celor două semestre din 2019 a fost de 1,5 milioane de euro.
De asemenea, vânzările Agroland s-au majorat cu 18% în S1 2020, în comparație cu S1 2019, cele mai importante creșteri fiind:
- 80% pentru categoria produselor de grădinărit;
- 50% pentru segmentul produselor de hrană și de îngrijire a animalelor de companie;
- 15% pentru gama de produse destinate fermelor.
Numărul de clienți în mediul online s-a majorat cu 400%, iar în offline cu 5%.
Rețeaua Agroland numără 247 de magazine, situate în 28 de județe și concentrate în Banat și în zonele de sud și est ale țării.