Afacerile cumulate ale celor 6.000 de magazine ale marilor retaileri au crescut cu 20%

Marile rețele de retail au înregistrat în 2021 o cifră de afaceri cumulată cu 20% mai mare față de 2019, cu 60% peste rata de creștere a consumului din ultimii doi ani (12,5%) și peste inflația cumulată din perioada 2020-2021, de 7,8%, potrivit Cushman & Wakefield Echinox.

Companiile incluse în studiu au raportat în 2021 o cifră de afaceri cumulată de 27,5 miliarde euro, comparativ cu 22,9 miliarde euro în 2019 și 24,8 miliarde euro în 2020.

Majorarea cifrei de afaceri a marilor retaileri a fost susținută atât de deschideri de noi magazine, dar și de revenirea consumului în 2021, care s-a resimțit și în magazinele fizice, dar și în rata de creștere a vânzărilor online.

Dintre categoriile analizate, doar operatorii de magazine de încălțăminte au înregistrat o scădere a rulajului în 2021 față de 2019, toate celelalte domenii având avansuri cuprinse între 8,4% și 39,7%.

Cele mai mari creșteri ale cifrei de afaceri au fost înregistrate pentru retailerii care comercializează produse Electro-IT (39,7%), DIY (26,4%), magazine specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) (22,9%), articole sportive (19%) și FMCG (18,1%).

A fost analizată evoluția cifrei de afaceri pentru 110 companii de retail din 12 domenii diferite, respectiv FMCG, Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante și Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.

Împreună cei 110 de retaileri operează pentru 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcționând în proiecte de tip mall, parcuri de retail și galerii comerciale.

CITEȘTE ȘI: Mega Image a inaugurat 89 de magazine noi

- Publicitate -

Ultimele

Apartamentele cu două camere au fost cele mai căutate în acest an în București

În București, cele mai căutate apartamente pentru închiriere și vânzare, în perioada ianuarie-octombrie 2023, au fost apartamentele cu două...