Marile rețele de retail au înregistrat în 2021 o cifră de afaceri cumulată cu 20% mai mare față de 2019, cu 60% peste rata de creștere a consumului din ultimii doi ani (12,5%) și peste inflația cumulată din perioada 2020-2021, de 7,8%, potrivit Cushman & Wakefield Echinox.
Companiile incluse în studiu au raportat în 2021 o cifră de afaceri cumulată de 27,5 miliarde euro, comparativ cu 22,9 miliarde euro în 2019 și 24,8 miliarde euro în 2020.
Majorarea cifrei de afaceri a marilor retaileri a fost susținută atât de deschideri de noi magazine, dar și de revenirea consumului în 2021, care s-a resimțit și în magazinele fizice, dar și în rata de creștere a vânzărilor online.
Dintre categoriile analizate, doar operatorii de magazine de încălțăminte au înregistrat o scădere a rulajului în 2021 față de 2019, toate celelalte domenii având avansuri cuprinse între 8,4% și 39,7%.
Cele mai mari creșteri ale cifrei de afaceri au fost înregistrate pentru retailerii care comercializează produse Electro-IT (39,7%), DIY (26,4%), magazine specializate (petshopuri, farmacii, puncte de vânzare ziare, tutun etc) (22,9%), articole sportive (19%) și FMCG (18,1%).
A fost analizată evoluția cifrei de afaceri pentru 110 companii de retail din 12 domenii diferite, respectiv FMCG, Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălțăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante și Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate.
Împreună cei 110 de retaileri operează pentru 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcționând în proiecte de tip mall, parcuri de retail și galerii comerciale.