Acțiunile Pfizer, nou maxim istoric după un plus de 42.05% în 2021

Acțiunile Pfizer au atins joi un nou maxim istoric, după un avans de 42.05% în acest an, stimulat de rezultatele în creștere și de reușita comercială a vaccinului, arată XTB.

Optimismul este, însă, recent susținut și de așteptările unor vânzări spectaculoase ale unui nou medicament pentru covid denumit Paxlovid.

Rezultatele preliminare indică o eficiență mult mai bună față de varianta concurentului Merck (eficiență 89% față de 50%),

Interesant este că Pfizer a oferit licență asupra Paxlovid țărilor cu venituri mici pentru a ușura lupta împotriva pandemiei, urmând exemplul Merck.

Acordul este valabil pentru țări cu venit redus, inclusiv anumite țări din zona superioară a veniturilor reduse din Africa sub-sahariană.

Guvernul SUA are în plan cumpărarea de 10 milioane de tratamente

Vești bune pentru producătorul aflat între primii 7 la nivel mondial după cifra de afaceri pot veni și din segmentul ”tradițional” al vaccinurilor. 

Aprobarea FDA ar putea sosi chiar în zilele următoare, iar CDC – Autoritatea pentru Controlul și Prevenția Bolilor din SUA urmează a discuta răspunsul său astăzi.

Acceptarea oficială a dozei a treia la nivelul întregii populații adulte a SUA ar urma să aducă un nou salt al vânzărilor.

Scoaterea pe piață a medicamentului ar putea afecta negativ vânzările vaccinului

Punerea pe piață a medicamentului, pe de altă parte, ar putea însemna un efect negativ asupra vânzărilor de vaccin.

Această mișcare este însă mai mult în defavoarea BioNTech, care nu beneficiază de surplusul de venituri din vânzarea medicamentului, iar acțiunile sale au scăzut cu 21%.

Moderna a fost de asemenea lovită din plin, un minus de 16%. Merck a pierdut 10% în ziua în care Pfizer a câștigat 11%.

Pentru Pfizer (PFE), rezultatele trimestriale au arătat o creștere a cifrei de afaceri la 24.09 miliarde dolari, profitul reprezentând aproximativ o treime (8.15 miliarde dolari).

În raport cu competitorii săi, Pfizer stă mult mai bine la nivelul raportului între preț și profit pe acțiune (PER): 14.5 față de 29.1 pentru Merck și 106.6 pentru AstraZeneca.

- Publicitate -

Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est

România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce...

Brandul italian Cioccolatitaliani, adus pe piața locală de Sphera Franchise Group

Sphera Franchise Group, cel mai mare operator de foodservice din România, își extinde portofoliul prin adăugarea francizei italiene Cioccolatitaliani,...